لینک های دسترسی

Breaking News

زرداری: شورشگری بزرگترین تهدید به پاکستان است


رئیس جمهور پاکستان پافشاری می کند که شورشگری عمده ترین تهدید برای کشورش می باشد.

آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان از حکومت جدید نواز شریف خواست تا در یافتن راه حل برای آزمون های اقتصادی، بحران کمبود انرژی، و تهدید طالبان تلاش به خرچ دهد.

آقای زرداری با اشاره به مخالفت مردم آن کشور به افراطیت می گوید "کشور علیه تندروان متحد است. ما به رهبریت قوی برای غلبه بر این تهدید نیاز داریم."

حملات طالبان پاکستانی طی روز های اخیر در داخل آن کشور، به ویژه مناطق مرزی با افغانستان افزایش یافته است.

سربازان پاکستانی چندین عملیات بزرگ را برای سرکوبی تندروان انجام داده اند، اما حملات انتقام جویانه انتحاری و دیگر حملات دهشت افگنی تندروان، تا به حال هزار ها غیر نظامی و نیرو های امنیتی را در پاکستان هلاک کرده است.

گزینۀ مذاکره با طالبان

نواز شریف صدراعظم جدید تعهد کرده که از طریق مذاکرات صلح به این شورش گرایی خاتمه دهد.

اما زرداری به روز دوشنبه علیه همچو اقدامات هشدار داده گفت "ما آمادۀ آشتی با کسانی استیم که حاضر به ترک خشونت اند، ولی ما باید برای استفاده از قوت علیه کسانی آماده باشیم که حاکمیت حکومت را به آزمون می کشند."

شک و تردید ها در مورد ارتباط مامورین استخباراتی پاکستان با افراط گرایان ضد امریکا، چون شبکه حقانی، هنوز هم یک منبع تشنج های دیپلوماتیک بین دو کشور است.

زرداری می گوید که پاکستان با همکاری متحدین خود برای از ریشه کندن تندروان مصمم است زیرا "تندروان تهدیدی برای تمام کشور های منطقه و تمام جهان می باشند."

رئیس جمهور پاکستان در بیانیۀ خود در پارلمان یکبار دیگر اشاره کرده که حملات طیاره های بدون سرنشین نتایج مثمر نداشته است.

زرداری افزود "حملات طیاره های بدون سرنشین یک تخطی جدی از حاکمیت کشور و تخطی از قوانین بین المللی است. این حملات همچنین تاثیرات بر عکس داشته و قابل قبول نمی باشد."

ساعاتی قبل از ایراد بیانیۀ زرداری در پارلمان پاکستان، در حملۀ تندوران بر یک کاروان ناتو در نزدیک جمرود در منطقۀ خیبر چهار تن کشته شد.
XS
SM
MD
LG