لینک های دسترسی

Breaking News

یک عالم دین در انفجار ماین در غزنی کشته شد


مسئولین غزنی می گویند که درطی یک سال اخیر بیش از ٧٠ فرد با نفوذ محلی در این ولایت ترور شده اند.
مسئولین غزنی می گویند که درطی یک سال اخیر بیش از ٧٠ فرد با نفوذ محلی در این ولایت ترور شده اند.

مسئولین محلی غزنی می گویند مولوی غلام جیلانی عرفانی، یکی از عالمان با نفوذ دینی صبح امروز در شهر غزنی، از اثر انفجار ماین مقناطیسی کشته شد. به گفته آنها مولوی غلام جیلانی یکی از عالمان با نفوذ دینی بود که بیشتر مردم را به وحدت وهمدلی و درس و تعلیم دعوت می کرد.

جنرال امین الله امر خیل قوماندان امنیه ولایت غزنی با تأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت " صبح امروز مولوی غلام جیلانی عرفانی درساحه بهلول در حومه شهر غزنی با سه فرد دیگر به مرکز شهر غزنی می آمدند که از اثر انفجار ماین جاسازی شده در موتر حامل شان کشته شده است".

آقای امر خیل گفت " یک پسر و یک دختر مولوی عرفانی که با وی در موتر بودند نیز زخمی شده و اکنون در شفاخانه ملکی شهر غزنی تحت تداوی قرار دارند.

قوماندان امنیه غزنی می گوید که تحقیقات در مورد این حادثه آغازشده است. جنرال امر خیل گفت " گفته می شود که مولوی غلام جیلانی عرفانی دشمن دار بوده اما تا کنون معلوم نیست که آیا در این حادثه مخالفین مسلح نقش دارند و یا از اثر دشمنی های شخصی به قتل رسیده است".

اما اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند که مولوی جیلانی عرفانی از سوی مخالفین دولت کشته شده زیرا او یک عالم دین روشنفکر بود و مردم را به وحدت و یکپارچگی و درس وتعلیم دعودت می کرد.

عبدالجامع جامع معاون شورای ولایتی غزنی دراین باره گفت " درطی چند سال اخیر بیش از ٢٠ عالم دینی در سطح ولایت غزنی به قتل رسیده اند که اکثرأ مخالفان دولت در قتل آنان نقش داشته است".

از سوی هم معاون والی غزنی می گوید که در گذشته مخالفین دولت در کشتن عالمان دین و افراد با نفوذ محلی نقش داشته اند و شک نیست که آقای مولوی جیلانی ازسوی مخالفین به قتل رسیده باشد.

داکتر باز محمد همت رییس شفاخانه ملکی غزنی به صدای امریکا گفت که سه زخمی این رویداد به شمول دو زن و یک پسر انتقال شده است که وضعیت صحی آنان وخیم است.

تا کنون هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. مسئولین محلی غزنی می گویند که در طی یک سال اخیر بیش از ٧٠ فرد با نفوذ محلی در ولایت غزنی ذریعه ماین های مقناطیسی و تفنگچه های بی صدا، توسط مخالفین دولت ترور شده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG