لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات مستقیم با طالبان از سرگرفته می شود


تلاشها برای زمینه سازی مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان جریان دارد.
تلاشها برای زمینه سازی مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان جریان دارد.

رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان تا شش ماه دیگر آغاز شود.

عبدالله عبدالله روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با اشاره به انشعاب به میان آمده در صفوف طالبان گفته است کرد که آن گروه از خشونت دست خواهد کشید.

نشر خبر مرگ ملا عمر، رهبر پیشین طالبان سبب توقف مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان و انشعاب در صفوف جنگجویان طالب شد.

آقای عبدالله گفت که مرگ ملا عمر طالبان را شدیداً منقسم و مذاکرات صلح را پیچیده تر ساخت. او گفت "گروه‌هایی در میان طالبان وجود دارد که ممکن مایل به مذاکره و دست کشیدن از خشونت باشند."

رئیس اجرائیۀ افغانستان گفت که حکومت با شماری از گروه‌های طالبان که مایل به مذاکره اند، تماسهایی برقرار کرده است، اما جزئیات بیشتری ارایه نکرد.

این در حالی است که تا دو روز دیگر سومین نشست چهار جانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده برای زمینه سازی مذاکرات صلح افغانستان در اسلام آباد برگزار می شود.

عبدالله عبدالله با تاکید بر افغانی بودن روند صلح افغانستان، نقش چین را در این روند ارزنده خواند. او گفت که بیجینگ هم به خاطر شورشگری اسلامگرایان که در ایالت شینژیانگ با آن روبرو است و هم به دلیل روابط نزدیک که با پاکستان دارد، می تواند نقش مهمی در مذاکرات صلح افغانستان داشته باشد.

XS
SM
MD
LG