لینک های دسترسی

Breaking News

سه‌ و نیم میلیون افغان به کمک‌های بشری نیاز فوری دارد


ملل متحد گفته است که کمکهای بشری جهان به افغانستان باید دوبرابر شود.
ملل متحد گفته است که کمکهای بشری جهان به افغانستان باید دوبرابر شود.

سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان نیاز فوری به کمک های بشری دارند و حکومت افغانستان در سال روان میلادی به ۳۹۳ میلیون دالر برای فراهم آوری کمکهای بشری نیاز دارد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان می گوید که با وصف کمکهای بشری جامعۀ جهانی به افغانها در ۱۵ سال گذشته، هنوز هم با توجه به شرایط کنونی و ادامۀ جنگ، افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارد.

دولت افغانستان امروز پلان پاسخ‌دهی بشری سال ٢٠١۶ ميلادی خود را در نشست مشترک خبری با دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد و برخی مقامات کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده به افغانستان، ارائه کرد.

مارک بودن هماهنگ کنندۀ خدمات بشردوستانۀ ملل متحد در افغانستان از جامعۀ جهانی خواست تا تلاشهای شان را برای افزایش بی پیشنۀ مساعدتها به افغانستان در ۱۲ ماه آینده، دوبرابر سازد.

آقای بودن گفت: " با آنکه کار ما در بخش کمک‌رسانی به نیازمندان به ویژه کسانی که در نتیجۀ جنگ و حوادث طبیعی از خانه‌های شان بیجا شده اند، بهبود یافته است، اما هنوز هم وضعیت بشری در افغانستان شکننده است."

این مقام سازمان ملل متحد با اشاره به حمله بالای شفاخانه داکتران بدون سرحد در کندز گفت که هر روز امدادرسانان با به خطر انداختن زنده‌گی شان تلاش می‌کنند که کار شان را ادامه دهند.

ملل متحد با نشر بیانیه یی گفته است که از ماه جنوری تا نوامبر ۲۰۱۵ بیش از ۳۰۰ هزار شهروند افغان به خاطر جنگ و ناامنی، خانه های شان را ترک گفته اند که در مقایسه با عین محدودۀ زمانی در سال ۲۰۱۴، افزایش ۱۶۰ درصدی را نشان می دهد.

از سوی دیگر مارکاز پوتزيل سفير آلمان در افغانستان گفت که برای حل این چالش‌ها در کنار افغانستان و سازمان ملل متحد همکار خواهند بود و از آلمان تلاش می‌کند که دیگر کشورها را نیز با خود در این راستا همراه سازد.

آقای پوتزیل افزود: "ما در طولانی مدت پروژه‌های را در افغانستان خواهیم داشت که ظرفیت نهاد مبارزه با حوادث را بالا می‌برد. جرمنی آماده است که پروژه‌های شفاف بشردوستانه را در افغانستان تمویل کند."

نظر به ارقام مؤسسۀ اکبر در حال حاضر هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در افغانستان به کمک نیاز دارد که از این میان سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آن در پلان کمک‌رسانی سال ۲۰۱۶ میلادی جا داده شده اند.

پلان پاسخ‌دهی بشری دولت افغانستان در سال روان ميلادی روی نجات زنده‌گی نیازمندان و حمایت این افراد تمرکز دارد.

XS
SM
MD
LG