لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی ۳۵ زندانی از چنگ طالبان در هلمند


پیش از این نیز نیروهای ویژه افغان در هلمند دو زندان مخالفین مسلح را تسخیر کرده بودند.
پیش از این نیز نیروهای ویژه افغان در هلمند دو زندان مخالفین مسلح را تسخیر کرده بودند.

تورن جنرال محمدمعین فقیری قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا می‌گوید که نیروهای ویژه افغان، دیشب در ساحه عبادالله قلف ولسوالی نادغلی این ولایت عملیاتی را انجام دادند که در نتیجه 35 تن را از یک زندان مخالفین آزاد کردند که در بین آزادشده‌گان، ۵ زن، ۵ مرد ۲۵ طفل شامل می‌باشند.

او می‌گوید که این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق استخباراتی انجام شد.

جنرال فقیری می‌گوید که یک گروپ هفت نفری محافظان این زندان مخالفین مسلح را نیز بازداشت کرده اند.

به گفتۀ وی، اردوی ملی افغانستان افرادی را که از زندان مخالفین آزاد شده اند، به شفاخانه منتقل کرده و زیر تداوی می‌باشند.

هنوز روشن نیست که مخالفین مسلح به چه هدفی این زنان و اطفال را زندان کرده بودند؛ اما پیش از این مخالفین مسلح افراد نظامی را که از میدان جنگ گرفتار می‌کردند و افراد طرفدار حکومت را زندانی می‌کردند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز به صدای امریکا تأیید می‌کند که ۳۵تن در نتیجۀ نیروهای ویژه دیشب در هلمند از چنگ طالبان آزاد شدند.

قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند، ابراز نظر در مورد زندانی کردن زنان و کودکان را از سوی مخالفین پیش از وقت می‌خواند؛ اما می‌گوید که پس از به دست آمدن معلومات تفصیلی، این موضوع با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

یک مقام قوماندانی امنیه هلمند که نمی‌خواهد نامش گرفته شود، به صدای امریکا می‌گوید که مخالفین مسلح شماری از اطفال افراد دولتی را ربوده بودند، اما از شمار دقیق آنان چیزی نگفت.

پیش از این نیز نیروهای ویژه افغان در هلمند دو زندان مخالفین مسلح را تسخیر کرده بودند که در نتیجه ۱۲۰ تن از این زندان‌ها آزاد شدند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان یک ساحۀ مهم برای طالبان شمرده می‌شود و باشنده‌گان محل گفته اند که هنوز هم در نقاط دیگر این ولایت ده‌ها تن در بند طالبان مسلح به سر می‌برند.

طالبان هنوز در این مورد هنوز چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG