لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امنیتی مرکز ولسوالی خوگیانی غزنی را ترک کردند


ولسوالی خوگیانی یک بار دیگر نیز به دست طالبان افتاده بود
ولسوالی خوگیانی یک بار دیگر نیز به دست طالبان افتاده بود

باشندگان ولسوالی خوگیانی ولایت غزنی وشماری از اعضای شورای ولایتی این ولایت می گویند که نیروهای امنیتی افغان، مرکز ولسوالی خوگیانی را تخلیه کرده اند.

حسن رضا یوسفی عضو شورای ولایتی غزنی با تأیید این خبر به رادیوآشنا صدای امریکا گفت: "نیروهای امنیتی افغان، به خاطر نا امنی و حضور گستردۀ طالبان در اطراف ولسوالی خوگیانی، مرکز این ولسوالی را ترک کرده اند."

آقای یوسفی افزود:" درطی چند سال اخیر فقط قوماندانی امنیه ولسوالی خوگیانی در مرکز این ولسوالی فعال بود و سایر بخش های اداری به دلیل نا امنی ها مسدود بود."

باشندگان ولسوالی خوگیانی می گویند که به دلیل نا امنی ها و حضور طالبان دراین ولسوالی به جز مکتب میرزا خیل این ولسوالی بیش ده باب مکتب دیگر مسدود بود.

گروه طالبان با پخش اعلامیه یی ادعا کرده اند که این ولسوالی را از تصرف نیروهای افغان خارج ساخته است. اما مسوولان محلی ادعای طالبان را رد می کنند.

شفیق الله ننگ ساپی سخنگوی سرپرست اداره محلی ولایت غزنی دراین باره به صدای امریکا گفت:" اکنون عملیات در ولسوالی خوگیانی جریان دارد و به این خاطر مقر ولسوالی را در ساحه قلعه قاضی مرکز شهر غزنی منتقل کرده ایم."

آقای ساپی می گوید که مرکز ولسوالی خوگیانی از یک نقطه خارج ازکنترول ونا امن درساحه مصوون و امن انتقال یافته است تا به مشکلات مردم این ولسوالی بهتر رسیدگی صورت گیرد.

ولسوالی خوگیانی از مهمترین ولسوالی های غزنی است که در فاصله حدود ۱۳کیلو متری جنوب غرب مرکز ولایت موقعیت دارد.

باشندگان خوگیانی می گویند که به دلیل موجودیت نا امنی ومسدود بودن مکاتب درطی ده سال گذشته حتا یک شاگرد در آن ولسوالی از صنف دوازه فارغ نشده است.

پیش از این نیز ولسوالی خوگیانی یکبار از کنترول دولت خارج شده و به دست جنگجویان طالب افتاده بود.

در یک انکشاف دیگر، امروز پنجشنبه جنرال توریالی ابدیانی رسماً به حیث قوماندان جدید امنیه ولایت ارزگان تعیین شد.

جنرال نورالحق علومی، وزیر داخله افغانستان امروز طی مراسمی در ترینکوت مرکز ولایت ارزگان آقای توریالی ابدیانی را به مسوولان آن ولایت معرفی کرد.

قوماندانی امنیه ولایت ارزگان از زمان کشته شدن جنرال مطیع الله خان، قوماندان امنیۀ پیشین آن ولایت، تا کنون توسط سرپرست اداره می شد.

حدود سه هفته پیش سرپرست قوماندانی امنیه ولایت ارزگان نیز در یک حملۀ مرموز در شهر ترینکوت مرکز آن ولایت کشته شد.

شماری ازکارشناسان نظامی افزایش ناامنی های اخیر در ارزگان، ناشی از تعیین نشدن قوماندان امنیه می دانند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG