لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان افغان نیازمند شش میلیارد دالر کمک خارجی


اکنون افغانستان
اکنون افغانستان

وزیر مالیۀ افغانستان می گوید که قرار است در کنفرانس سران ناتو در ماه سپتمبر، افغانستان خواستار کمک بیشتر جامعۀ جهانی برای تمویل نیرو های امنیتی خود شود.

حضرت عمر زاخیلوال، در نشستی به منظور بررسی کمک های جامعه جهانی به نیرو های امنیتی افغان گفت که تعهدات جامعۀ جهانی در کنفرانس شیکاگو برای تمویل، تجهیز و حمایت از قوای مسلح افغانستان بسنده نیست.

آقای زاخیلوال در دومین نشست بورد مشترک نظارت و هماهنگی گفت که برای تطبیق تاسیسات نا تکمیل، تقویت نیروهای امنیتی، به ویژه نیرو های هوایی افغانستان سالانه به پنج و نیم الی شش میلیارد دالر نیاز دارد.

وزیر مالیۀ افغانستان افزود که در کنفرانس شیکاگو نیازمندی ها برای ۲۲۲ هزار سرباز افغان مد نظر گرفته شده بود اما سپس توافق شد که شمار نیرو های افغان به ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد که این افزایش مستلزم حدود پنج و نیم میلیارد تا شش میلیارد دیگر است.

قرار است کنفرانس سران ناتو که تمویل نیرو های امنیتی افغان یکی از مباحث محوری آن است از تاریخ چهارم تا ششم سپتمبر در ویلز، بریتانیا برگزار شود.

آقای زاخیلوال ابراز خوشبینی کرد که نیرو های امنیتی افغان در سال جاری از خود شایستگی نشان داده اند و این امر مایۀ دلگرمی جامعه جهانی شده است و امیدواری ها برای تمویل بیشتر این نیرو ها را افزایش داده است.

در همین حال عمر داودزی، وزیر داخلۀ افغانستان می گوید که مسایل متعدد دست به دست هم داده و مصارف نیرو های امنیتی افغانستان را بلند برده است. او می گوید که استراتیژی های جدید برای تامین مالی فعالیت های نیرو های افغان به ویژه وزارت داخله، مصارف بلند تری را نشان می دهد.

حضور زنان در اردو و پولیس کمرنگ است
حضور زنان در اردو و پولیس کمرنگ است

افزایش شمار منسوبین زن در صفوف پولیس، ایجاد فضا و ماحول مناسب برای زنان در تاسیسات پولیس، آوردن اصلاحات در زندان ها در این استراتیژی شامل است که به گفتۀ آقای داودزی به مصارف اضافی نیاز دارد.

وزیر داخلۀ افغانستان می گوید که در حال حاضر در یازده ولایت، زندانیان در خانه های کرایی محبوس اند که به گفتۀ وی نه محیط و ماحول انسانی دارد و نه هم از رهگذر امنیتی مصوون و مطمین است.

آقای داودزی افزود که انتقال مسوولیت های امنیتی از سربازان خارجی به نیرو های افغان، کم شدن نیرو های خارجی و نبود نیرو برای جاگزینی آنان از مسایل دیگری است که سبب بلند رفتن مصارف نیرو های امنیتی افغان در سالهای آینده می شود.

وزیر داخله می گوید یکی از دلایل افزایش نا امنی در افغانستان، همانا کاهش حضور و شمار نیرو های خارجی است اما پلان دقیقی برای جبران آن وجود نداشته است.

حکومت افغانستان در حالی خواستار کمک بیشتر جامعۀ جهانی برای تمویل نیرو های امنیتی افغان شده است که مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار، چندین بار از نحوۀ نادرست مصرف این کمک ها گزارش داده است.

سیگار همچنان گفته است که نهاد های امنیتی افغان ظرفیت از ظرفیت لازم برای مصرف مساعدت های هنگفت جامعۀ جهانی برخوردار نیست.

XS
SM
MD
LG