لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری شدید میان عساکر افغان و پاکستانی


جنرال شیر محمد کریمی و جنرال اشفاق کیانی
جنرال شیر محمد کریمی و جنرال اشفاق کیانی
گزارش ها حاکی است که نیروهای افغان و پاکستانی در ولایت ننگرهار در مقابل همدیگر از سلاح سبک و سنگین استفاده نموده اند.

یک مقام امنیتی افغان که از گرفتن نامش خودداری کرد به رادیو آشنا گفت که درگیری ها میان نیروهای افغان و پاکستانی ساعت ۹ شب به وقت محل آغاز و تا دو بجه صبح ادامه یافت.
این مقام افزود که در این جریان سه منسوب پولیس افغان زخمی و یک تن دیگر آنها کشته شده است.


مقامات پاکستانی میگویند که عساکر افغان بر یک پوستۀ سرحدی پاکستانی به گلوله باری پرداختند و عساکر پاکستانی را واداشتند تا به گلوله باری متقابل بپردازند.

اما مقامات امنیتی افغان، عساکر پاکستانی را به آغاز گلوله باری متهم نموده میگویند که آنها تلاش داشتند یکی از پوستۀ های مرزی را در داخل خاک افغانستان تصرف نمایند.

رسانه های پاکستانی از مجروح شدن دو محافظ سرحدی آن کشور خبر داده است.

این مقام امنیتی از ولسوالی گوشته در تماس با خبرنگار صدای امریکا گفت که عساکر سرحدی افغانستان تاسیسات پاکستانی را از بین برده، دروازۀ ایجاد شده را تخریب و یک پوستۀ عساکر پاکستانی را به آتش کشیده اند.

لعل پاچا آزمون خبرنگار صدای امریکا از ولایت ننگرهار گزارش داده گفت که هر دو جانب از سلاح سنگین و سبک در مقابل همدیگر استفاده کرده اند. مقامات دولتی تا به حال در این مورد اظهار نظر نکرده اند، اما به گونۀ غیر رسمی درگیری در آن ساحه را تائید نموده اند.

مقامات افغان قبلاً نیز بر ایجاد دروازه در ساحۀ مرزی انتقاد کرده گفته بودند که پاکستان میخواهد به نحوی بر آن ساحه ادعای مالکیت کند.

با آنکه مقامات افغان چندی پیش از برداشتن دروازه و دیوار ها توسط نیروهای پاکستانی خبر داده بودند اما خبرنگار صدای امریکا گزارش میدهدکه روز گذشته یک هئیت کمیسیون دفاعی ولسی جرگۀ افغانستان در ولسوالی گوشته اظهار نگرانی کرد که اگر حکومت افغانستان در رابطه به پیشرفت عساکر پاکستانی در داخل قلمرو افغانستان موقف خود را واضح نسازد، امکان آن میرود که عساکر پاکستانی بیش از این نیز در داخل خاک افغانستان پیشروی کنند.

قرار بود امروز این هئیت به ساحۀ مرزی رفته و از تاسیسات و دروازه ایجاد شده در ساحه دیدن کند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان چندی قبل به نیروهای افغان دستور داده بود تا دروازۀ ایجاد شده در ولسوالی گوشته را از میان بردارند. اما این موضوع تا به حال روشن نیست که آیا این درگیری با دستور رئیس جمهور ارتباط دارد یا نه.

این تازه ترین درگیری سرحدی میان نیروهای افغان و پاکستانی است که مقامات هر دو طرف همدیگر را در آن متهم میکنند.
XS
SM
MD
LG