لینک های دسترسی

Breaking News

ولسی جرگه به جاهد و حمیدی رأی اعتماد داد


در جلسۀ امروز ۲۲۵ عضو ولسی جرگه حاضر بودند.
در جلسۀ امروز ۲۲۵ عضو ولسی جرگه حاضر بودند.

امروز نامزدان لوی سارنوالی و وزارت داخله در ولسی جرگه برنامه‌های کاری شان را تشریح کردند.

تاج‌محمد جاهد نامزد وزارت داخله هنگام تشریح برنامه‌های کاری‌اش به حفظ دستاوردهای پولیس در سال‌های گذشته و بررسی وضعیت امنیتی در تمام ولایات اشاره کرد.

او گفت که برای بهبود وضعیت امنیتی در ولایات، تشکیلات پولیس محلی را افزایش خواهد داد و ظرفیت‌های مسلکی پولیس نیز از اولویت‌های کاری‌اش خواهد بود.

احمد فرید حمیدی نامزد پست لوی سارنوالی نیز گفت که توجه جدی به کرامت انسانی زندانیان، حقوق محبوسین و توجه به حقوق متهمین بر اساس قوانین از اولویت‌های کاری‌اش خواهد بود.

او گفت در صورتی که ولسی جرگه برایش رأی اعتماد بدهد، تلاش خواهد کرد تا سارنوالان و اعضای استره محکمه به امتیازات و مصؤونیت قانونی شان برسند.

همچنان آقای حمیدی از تغییرات و اصلاحات در لوی سارنوالی سخن زد.

در جلسۀ امروز وکلا تصمیم گرفتند که بدون مطرح کردن پرسش‌های شان برای این نامزدان صندوق رأی‌گیری بگذارند، اما برخی از اعضای ولسی جرگه این تصمیم همکاران شان را خلاف اصول وظایف داخلی خواندند.

در نتیجۀ رأی‌گیری تاج‌محمد جاهد توانست با به دست آوردن ۱۹۰ رأی تأیید به حیث وزیر داخله انتخاب گردد؛ اما 20 رأی رد، هفت رأی باطل و نُه رأی سفید نیز آقای جاهد از اعضای ولسی جرگه دریافت کرد.

احمدفرید حمیدی نیز ۲۰۰رأی تأیید را از ولسی جرگه به دست آورد و کرسی لوی سارنوالی را از آن خود ساخت.

همچنان اعضای ولسی جرگه به آقای حمیدی، ۱۹ رأی رد، سه رأی باطل و چهار رأی سفید دادند.

در جلسۀ امروز ۲۲۵ عضو ولسی جرگه حاضر بودند که به گفتۀ عبدالرؤوف ابراهیمی رئیس این مجلس، ۵۰ به علاوۀ یک ۱۱۳ رأی بود.

عبدالرؤوف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه ضمن تبریکی به این نامزدان، از آنان خواست که تعهدات شان را عملی کنند و در پُست‌هایی که انتخاب شده اند، صادقانه کار نمایند.

همچنان آقای ابراهیمی از رئیس جمهور خواست که نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی را نیز به زودی معرفی کند و به رسم سرپرستی در حکومت نقطۀ پایان بگذارد.

هرچند محمدزمان سنگری برای عضویت در شورای عالی استره محکمه نیز هفتۀ گذشته از سوی رئیس جمهور به ولسی جرگه معرفی شده بود؛ اما امروز برای او در ولسی جرگه صندوق گذاشته نشد.

XS
SM
MD
LG