لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان پناهجویان تازۀ افغان را اخراج می کند


آلمان گفته است که پناهجویان جوان افغان باید در کشورشان باقی بمانند
آلمان گفته است که پناهجویان جوان افغان باید در کشورشان باقی بمانند

وزارت داخلۀ آلمان ورود سیل مهاجران افغان را به آن کشور غیرقابل قبول خوانده و هشدار داده است که اکثر آنان دوباره به کشورشان عودت داده خواهند شد.

آلمان برای رسیدگی و اسکان دوبارۀ صدها هزار مهاجری که در چند ماه گذشته وارد آن کشور شده اند، در تقلا است.

بیشتر مهاجرانی که وارد آلمان شده اند، شهروندان سوریه اند که از جنگ داخلی در کشور شان فرار کرده اند. اما به گفتۀ تامس دی مایزری وزیر داخلۀ آلمان، افغانها دومین اکثریت پناهجو را در سال روان در آن کشور تشکیل می دهند.

آقای مایزری در یک کنفرانس خبری در برلین این وضعیت را غیرقابل قبول خواند. او افزود که در زمینۀ برگشت دوبارۀ مهاجران افغان با حکومت افغانستان توافق صورت گرفته است.

وزیر داخلۀ آلمان گفت که حکومت افغانستان نیز توافق کرده است که پناهجویان جوان افغان و آن افغان هاییکه از وضعیت متوسط اقتصادی در افغانستان برخوردار اند، باید در کشورشان باقی بمانند. او افزود که سربازان آلمانی برای تامین امنیت افغانستان همکاری خواهند کرد.

آلمان که در ۱۴ سال گذشته سهم قابل ملاحظه در ترکیب ائتلاف به رهبری ایالات متحده و ناتو در افغانستان داشته است، هم اکنون ۹۴۴ سرباز در افغانستان دارد که در چوکات ماموریت حمایت قاطع به آموزش و مشاورت نیروهای افغان ادامه می دهند.

وزیر داخلۀ آلمان با بیان اینکه مقادیر قابل ملاحظۀ مساعدت های انکشافی برای افغانستان سرازیر شده است، ابراز امیدواری کرد تا افغانها در کشورشان باقی بمانند.

آقای مایزری گفت " امروز بسیار واضح می گویم، کسانیکه از افغانستان به عنوان مهاجر به آلمان می آیند، همۀ شان نباید آرزوی اقامت در آلمان را داشته باشند."

تامس دی مایزری افزود که قرار است آلمان به زودی افغانستان را "کشور امن" اعلام کند. او تاکید کرد که درخواست پناهجویان در آلمان با دقت و مورد به مورد بررسی خواهد شد.

وزیر داخلۀ آلمان گفت که بر علاوۀ آلمان، اتحادیۀ اروپایی نیز با حکومت افغانستان در تماس است تا اطمینان حاصل شود که پناهجویان رد شدۀ افغان به کشور شان برگردانده شوند، زیرا به گفتۀ وی شماری از پناهجویان که در یک کشور رد می شود، در کشور دیگر عضو اتحادیۀ اروپایی درخواست پناهندگی می دهد.

XS
SM
MD
LG