لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۴۰۰ هزار تن به تأمین امنیت انتخابات مؤظف شده


مقامات امنیتی افغان از تامین امنیت انتخابات اطمنان میدهند و از مردم میخواهند که بدون کدام نگرانی پای صندوق های رای دهی بروند.

عمر داود زی وزیر داخله افغانستان می گوید که در حدود چهار صد هزار نیروی امنیتی افغانستان بصورت مشترک برای تامین امنیت انتخابات مؤظف شده اند.

آقای داود زی به امروز خبرنگاران در کابل گفت "قوای امنیتی از هر لحاظ توان این را دارند که امنیت کشور را تامین کنند،امنیت مردم را تامین کنند آشوب هم در آن شامل است."
وزیر داخلۀ افغانستان افزود که نیروهای امنیتی افغان برای جلوگیری از هر نوع آشوب پس از انتخابات نیز آماده گی دارند.

به گفته وزیر داخله امنیت نود در صد مراکز رای دهی تامین بوده و این مراکز در روز انتخابات باز خواهند بود اما در این میان ده در صد مراکز یا ۷۴۸ مرکز به دلیل مشکلات امنیتی مسدود خواهند بود.

وزیر داخله میگوید این مراکز در نقاط مختلف و در ولایات متخلف قرار دارد.

وزیر داخله همچنان گفت شب گذشته از کنر تا به پکتیکا مناطق مرزی افغانستان مورد حمله قرار گرفته است اما او گفت نیروهای امنیتی نیز مؤفق به کنترول این تهدیدات شده و به آن پاسخ داده اند.

حملات در مناطق مرزی

از سوی دیگر رئیس عمومی امنیت ملی میگوید در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۰۹ زون شرقی افغانستان مشکلات امنیتی بیشتر دارد.

رحمت الله نبیل میگوید تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه و دیگر گروه های دهشت افگن با حمایت کننده های شان تلاش دارند که در این مناطق کنترول داشته باشند اما رئیس امنیت ملی میگوید نیروهای امنیتی نیز برای مقابله با این تهدیدات آماده گی دارند.

رحمیت الله نبیل در این نشست خبر به بی طرفی کارمندان امنیتی پافشاری کرده افزود "تقاضای من از تمام همکارانم در سراسر افغانستان این است که آنها کاملا، بی طرف می مانند، هر کسی که کوشش میکند تلاش میکند که در انتخابات تقلب کند آنها باید جلوگیری کنند."

همچنان مقامات وزارت دفاع افغانستان امروز با برگزاری یک نشست خبری از آماده گی های شان برای تامین انتخابات اطمنان دادند و از مردم خواستند که بدون نگرانی پای صندوق های رای دهی بروند.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری جداگانه گفت فرقه عملیات های خاص دارای ترانسپورت مستقل هوایی است و در صورت نیاز از هلیکوپتر های که در اختیار دارد استفاده خواهند کرد.

مقامات اردوی ملی میگویند قطعات خاص اردوی ملی در تمام زون های افغانستان در حالت آماده باش قرار دارند و به تهدیدات احتمالی پاسخ سریع خواهند داد.
XS
SM
MD
LG