لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانیهای امنیتی پولیس اناث در کندهار


بیست تن از زنانی که در صفوف پولیس ولایت کندهار ایفای وظیفه می کنند از دولت می خواهند تا برای آنها زمینه معیشیت در یک ساحه مصوون را فراهم سازد. آنها هشدار می دهند در صورتیکه این خواسته شان برآورده نشود، شماری از آنها شاید صفوف پولیس را ترک گویند.

در اخریک دهلیز طولانی در پشت یک دروازه نیمه شکسته چوبی در قوماندانی امنیه ولایت کندهار، ۱۵ زن پولیس نشسته اند. اینها تطبیق کننده قانون، به ویژه برای صدها هزار زن و دختر در آن ولایت هستند.

نوریه نوری، یکی از آنهاست که از نبود امنیت و موجودیت تهدید های امنیتی سخت نگران است. خانم نوری می گوید که دو کارمند دولتی در نزدیک منزل وی کشته شدند. نوریه اضافه می کند که پس از آن رویداد این نگرانی برایش خلق شده است که شاید روزی او نیز بکشند.

خانم پروانه، یک پولیس دیگر مسوولیت این تولی زنان پولیس را به دوش دارد. او که مادر دو فرزند است می گوید که در چهار سال گذشته ۷ پولیس زن در کندهار کشته شدند. او می افزاید که یکی از نگرانیهای عمده امنیتی برای زنان پولیس موقعیت منازل شخصی آنهاست.

پروانه می گوید که خانه های بسیاری از این زنان در ساحات دوردست موقعیت دارد و اگر جای مناسبی از سوی دولت برایشان فراهم شود آنها به فکر آرام به وظیفه خود ادامه داده و نیز زنان دیگری به پیوستن به صفوف پولیس دلگرم خواهند شد.

خانم پروانه و سایر همقطارانش می گویند که شمار آنها بسیار اندک اما نیازمندیها برای خدمات آنها بسیار زیاد است. آنها میگویند که زنان در کندهار بنابر عوامل مختلف به سادگی حاضر به شمولیت در صفوف پولیس نمی شوند.

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیه ولایت کندهار، ضمن تایید مشکلات زنان پولیس به رادیو آشنا گفت که تلاشها برای قوماندان امنیه کندهار می گوید که یک شهرک در پلان است تا برای آنان خانه های محفوظ فراهم شود.

جنرال عبدالرازق می گوید که برای تامین امنیت شهرک مامورین دولت، که در آن پولیس اناث هم جابجا خواهد شد، پوسته های امنیتی افراز خواهد شد. اما در حالیکه دفاتر پولیس مکررا هدف حملات مسلحانه مخالفین دولت قرار گرفته است، آیا شهرک مامورین دولت از گزند این گونه حملات مصوون خواهد ماند؟
XS
SM
MD
LG