لینک های دسترسی

Breaking News

ستانکزی: ستراتیژی جنگی قوای افغان تغییر کند


نیروهای افغان از سه روز به اینسو برضد داعش در ولسوالی کوت ننگرهار می جنگند.
نیروهای افغان از سه روز به اینسو برضد داعش در ولسوالی کوت ننگرهار می جنگند.

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان که برای نظارت از عملیات قوای افغان بر ضد داعش به ولایت ننگرهار رفته بود، در جمعی از بزرگان قومی آن ولایت گفت که از این پس ساحات تصرف شده در جنگ دوباره رها نمی شود.

آقای ستانکزی گفت که باید در ستراتیژی جنگی دولت تغییر رونما شود و به گفتۀ وی کارها نیمه رها نشود. او افزود که نیروهای افغان پس از تصرف ساحات در جنگ، در کنار مردم بایستند. او همچنان مردم را ترغیب کرد که از قوای مسلح افغانستان حمایت کنند.

مولوی عبدالعزیز خیرخواه یکی از بزرگان قومی ولایت ننگرهار با اشاره به سربردن ۲۱ روستا نشین آن ولایت توسط عمال داعش، سازمان استخبارات پاکستان را عامل و محرک خشونتها در ننگرهار عنوان کرد.

به دنبال گزارشها از افزایش نفوذ و فعالیت داعش در مربوطات ولایت ننگرهار، نیروهای دفاعی و امنیتی افغان از سه روز به اینسو در ولسوالی کوت آن ولایت عملیات نظامی را بر ضد داعش راه اندازی کرده اند که به گفتۀ مقامهای محلی شمار زیاد افراد این گروه در این عملیات کشته و زخمی شده اند.

شماری از افراد با نفوذ ولایت ننگرهار نیز از کم کاری حکومت در زمینه اقدام کرده و هشدار داده بودند که اگر حکومت بر ضد داعش در ننگرهار وارد عمل نشود، مردم خود دست به کار خواهند شد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در مصاحبه با رادیو آزادی و تلویزیون شمشاد در پاسخ به این انتقادها و با اشاره به عملیات در ولسوالی کوت ننگرهار گفت " نمی خواهم که صحبت کنم. می خواهم اقدام کنم و انشاالله ننگرهاری ها شاهد این اقدامات خواهند بود."

عمال داعش در ولسوالیهای شینوار، اچین، هسکی مینی، بتی کوت و نازیان ننگرهار هم نفوذ دارند، اما تا کنون مشخص نیست که آیا عملیات روان در ولسوالی کوت به سایرولسوالیهای آسیب پذیر از نفوذ داعش گسترش خواهد یافت یا خیر.

XS
SM
MD
LG