لینک های دسترسی

Breaking News

ناپدید شدن ١٧ پولیس در ولسوالی وردوج بدخشان


صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله

وزارت داخله میگوید تماس ها بعد از آن با ۱۷ تن از نیروهای پولیس قطع شد که دو روز قبل مخالفین مسلح دولت بر چند پوسته پولیس در قریه صوفیان ولسوالی وردوج حمله کردند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در یک نشست خبری امروز گفت نیروی اضافی به این منطقه اعزام شده و پولیس در ۲۴ ساعت گذشته عملیات تصفیه وی را نیز در ولسوالی وردوج آغاز کرده است.

او گفت معین امنیتی این وزارت نیز به بدخشان سفر کرده است.

سخنگوی وزارت داخله همچنان گفت در جریان این عملیات ۱۱ مخالف دولت و ۳ پولیس کشته شده اند و همچنان ۶ پولیس دیگر در این جریان زخم برداشته اند.

آقای صدیقی گفت تلاش ها برای پیدا کردن پولیس های لادرک شده ادامه دارد " توانستیم که دیروز به وقت نیروهای اضافی بفرستیم، متاسفانه در نتیجه حمله مخالفین ما هنوز هم با هفده تن از پرسونل امنیتی خود تماس نداریم"

اما شاه ولی الله ادیب والی بدخشان گفت شش نفر از کسانی که لادرک بودند به اساس گزارش های که وی دارد برگشته اند.

او در مورد افزود "راپور های که ما داشتیم یک شش نفرش آمده اما برای ما مشخص نیست که دیگران شان در دست طالب است و یا در کوه ها متواری اند"

وردوج از ولسوالی های مهم ستراتیژیک هم برای دولت و هم برای مخالفین آن به شمار می رود، سال گذشته طالبان ولسوالی وردوج را برای مدت تحت تصرف خود داشتند اما نیروهای امنیتی دوباره آن را از تسلط طالبان خارج کردند.

وزارت داخله میگوید مخالفین توان آن را ندارد که بر ولسوالی های که حمله میکنند جای و پای پیدا کنند.

آقای صدیقی همچنان گفت عملیات تصفیه وی در سایر ولایاتی که با تهدید بیشتر رو به رو اند ادامه دارد که ولایات کندز، بدخشان، هلمند، ننگرهار، فاریاب و بغلان در آن شامل اند.

سخنگوی وزارت داخله همچنان در مورد شلیک دو راکت که شب گذشته بر بخش های از شهر کابل اصابت کرد گفت مخالفین توان مقابله با نیروهای امنیتی را از دست داده اند و اکنون با لباس ملکی و مخفیانه به چنین عملیات ها دست می زنند.

کابل برای دومین بار در یک هفته شب هنگام شاهد اصابت دو راکیت بود اما تا کنون محل دقیق پرتاب این موشک ها روشن نیست.

آقای صدیقی در مورد گفت " و این نهایت آن است که دیگر همه راه ها بروی شان مسدود شده است وهیچ کار دیگر از ایشان ساخته نیست، ما امیدوار استیم که ریاست امنیت ملی با تمام امکاناتی که در اختیار دارد پولیس ملی را کمک کند تا این افراد شناسایی شود بدون شک اینها تروریست های هستند که مخفیانه کار میکنند"

به اساس معلومات وزارت داخله در هفته گذشته نیروهای امنیتی همچنان حدود ۷۰ مورد عملیات را در برخی نقاط افغانستان از جمله کندز، بغلان، ننگرها، هلمند، کندهار، فاریاب و بدخشان انجام داده است.

به اساس معلومات وزارت داخله در این عملیات ها ۱۷۴ تن از مخالفین مسلح دولت کشته شده اند و ۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

همچنان در این عملیات ها ۱۸۸ حلقه ماین، ۳۷۵ کلیوگرام مواد انفجاری ۵۳ میل اسلح و ده عراده موتر سایکل که قصد حمله به نیروهای امنیتی پولیس را داشته اند کشف و ضبط شده است.

به اساس معلوماتی که اقای صدیقی ارایه کرد قطعات خاص نیروهای پولیس نیز طی یک هفته گذشته ۱۳۵ عملیات را در نقاط مختلف این کشور انجام داده است که طی این عملیات ها ۴۲ تن مخالفین دولت بازداشت شده اند.

این عملیات های به منظور پاکسازی ولسوالی ها و مناطق از وجود مخالفین مسلح دولت راه اندازی شده است.

XS
SM
MD
LG