لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان از چین هیلیکوپتر خواست


قوای مسلح افغانستان از رهگذر تجهیزات به ویژه جنگ افزار هوایی نیاز شدید دارند.
قوای مسلح افغانستان از رهگذر تجهیزات به ویژه جنگ افزار هوایی نیاز شدید دارند.

مشاور امنیت ملی حکومت افغانستان در دیدار با لوی درستیز قوای مسلح جمهوری چین، از آن کشور خواست که به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان هیلیکوپترهای ترانسپورتی، سیستم های سیار رادار را فراهم کند.

محمد حنیف اتمر همچنان خواستار همکاری چین در زمینۀ فراهم آوری کلینیک های سیار و یونیفورم برای قوای مسلح افغانستان شد.

قوای نوپای هوایی افغانستان از رهگذر تجهیزات به ویژه طیاره های جنگی و ترانسپورتی به شدت نیازمند بوده و مقامهای افغان همواره بر این نیازمندی تاکید داشته اند.

جنرال فان فین هوی لوی درستیز قوای مسلح جمهوری خلق چین وعده سپرد که کشورش در آینده مساعدت بالغ بر ۳۰۰ میلیون یوان چینی را در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قرار خواهد داد.

آقای اتمر ضمن صحبت در مورد مسایل امنیتی افغانستان و منطقه، پیرامون پیشرفتها در چهارچوب نشست گروه چهارجانبه برای صلح افغانستان معلومات داد. او افزود که حضور چین و ایالات متحده در این روند تاثیر مثبت دارد.

در چهارمین نشست گروه چهارجانبه که هفتۀ گذشته در کابل برگزار شد نقشۀ راه برای آغاز گفتگوهای صلح افغانستان ترتیب شد و قرار است نخستین دور مذاکرات مستقیم میان نماینده‌گان حکومت افغانستان و طالبان هفتۀ آینده در پاکستان برگزار شود.

مقامهای نظامی چین گفته اند که درخواست افغانستان را برای فراهم آوری کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تحت غور قرار خواهند داد.

XS
SM
MD
LG