لینک های دسترسی

Breaking News

اعلان نتایج قسمی انتخابات در کمتر از یک هفته


حدود هفت میلیون نفر در انتخابات افغانستان رای داد.
حدود هفت میلیون نفر در انتخابات افغانستان رای داد.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که نتایج قسمی انتخابات در کمتر از یک هفته اعلان می شود.

ضیاالحق امرخیل، رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات شام یک شنبه در یک نشست خبری گفت که شمارش آرا در محلات رایدهی تکمیل گردیده است.

آقای امرخیل افزود که مواد رایدهی در ۲۱ ولایت به دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است. او افزودکه مواد رایدهی ۵۳۰ مرکز دیگر رایدهی در ولایات مختلف در راه است و به زودی به دفاتر مرکزی کمیسیون انتخابات ولایات مواصلت خواهد کرد.

رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اضافه کرد که مواد ۲۰۰۰ مرکز دیگر رایدهی تا هنوز در مراکز ولسوالی ها است و در حضور ناظرین به مراکز ولایتی انتقال داده می شود.

آقای امرخیل گفت که فردا کار جمع بندی آرا در مرکز ملی نتایج در کابل آغاز می گردد. او افزودکه جمع بندی آرا از کابل – که حدود ۲۰ در صد رایدهندگان را دارد – و ولایات همجوار آن آغاز می شود.

به گفته امرخیل، چالشهای امنیتی هنوز هم وجود دارد و کمیسیون مستقل انتخابات می کوشد که مواد انتخاباتی به همکاری ناظرین و نیرو های امنیتی به صورت مصون به دفاتر ولایتی آن کمیسیون انتقال داده شود.

رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات همچنان گفت که آن کمیسیون در مقابل تقلب جدی است و اگر اسنادی وجود داشته باشد که تقلب صورت گرفته است، آنرا به گونۀ جدی بررسی خواهد کرد.

آقای امرخیل اضافه کرد که در روز انتخابات مراکز رایدهی برای بیماران و زندانیان در زندانها و شفاخانه ها ایجاد شده بود و محبوسین و مریضان توانستند رای بدهند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که بر اساس تقسیم اوقات انتخاباتی، نتایج انتخابات در سه مرحله – نتایج قسمی، نتایج ابتدایی و نتایج نهایی- اعلان می شود.

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ چهارم ثور و نتایج نهایی آن پس از رسیدگی به شکایات از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به تاریخ ۲۴ ثور اعلان شود.
XS
SM
MD
LG