لینک های دسترسی

Breaking News

روحیۀ تازه در روابط کابل و دهلی جدید


آقای غنی هفت ماه پس از به قدرت رسیدن، به هند رفت
آقای غنی هفت ماه پس از به قدرت رسیدن، به هند رفت

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفرش به هند، امروز با رهبران آن کشور روی مسایلی از قبیل مبارزه با دهشت افگنی، روند مصالحه در افغانستان، و توسعۀ همکاری های اقتصادی میان دو کشور، بحث و تبادل نظر نمود.

دیدار رئیس جمهور غنی و نریندرا مودی صدراعظم هند، ساعت ها طول کشید و سرانجام هر دو رهبر در یک نشست مشترک خبری جلو رسانه ها ظاهر شدند.

آقای مودی در این نشست گفت که هند رشتۀ همکاری هایش با افغانستان را که از ١۴ سال گذشته آغاز کرده، همچنان به پیش خواهد برد. او افزود که صلح در افغانستان، با تلاش های مثبت و مسلسل همسایگان تأمین خواهد شد.

صدراعظم هند همچنان یاد آور شد که همکاری میان هند وافغانستان، یک روحیۀ تازه را به خود گرفته است. او وعدۀ کشورش را مبنی بر پیشبرد کار بندر چابهار نیز تازه ساخت، و ضمناً برای شمولیت در پیمان ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان نیز اظهار آمادگی نمود.

هفت ماه پس از به قدرت رسیدن، این نخستین سفر محمد اشرف غنی به حیث رئیس جمهور افغانستان به هند میباشد. قبل از این نگرانی هایی ابراز شده بود که گویا رئیس جمهور غنی با پاکستان نزدیک شده و با این حرکت، هند از او آزرده شده است. رهبران هند و افغانستان در نشست خبری امروز شان به این مسئله اشاره ای نکردند.

XS
SM
MD
LG