لینک های دسترسی

Breaking News

هلیکوپتر های کمک شدۀ هند، به جنگ هلمند فرستاده میشود


این هلیکوپتر ها با سیستم های مختلف تهاجمی مجهز بوده و اکثر قسمت هایی آن زرهی اند
این هلیکوپتر ها با سیستم های مختلف تهاجمی مجهز بوده و اکثر قسمت هایی آن زرهی اند

هند چهار هلیکوپتری را که آن کشور به افغانستان کمک کرده، امروز رسماً به نیرو های افغان تسلیم داد. نیرو های هوایی افغانستان میگویند که از این هلیکوپتر ها در سرکوب گروه های دهشت افگن، به ویژه در ولایت هلمند، کار خواهند گرفت.

هلیکوپتر های تسلیم داده شده به نیرو های افغان، از نوع MI-35 است که بسیاری از قسمت های آن زره بوده و مجهز با سیستم های بم افگن، توپ، و راکت انداز میباشند. البته این هلیکوپتر ها، پس از آزمایش تخنیکی و بسته بندی به نیرو های هوایی أفغان تسلیم داده شدند.

سوجیت ناراین اتشۀ نظامی سفارت هند در کابل، حین مراسم تسلیم دهی هلیکوپتر ها به مقامات أفغان، گفت که: "هندوستان به ادامۀ مساعدت به کشور دوست و برادر، افغانستان، متعهد است."

مقامات افغان میگویند که استفاده از این هلیکوپتر های نظامی در عملیات علیه شورشیان مسلح، تا یک هفتۀ دیگر آغاز میشود. از جانب دیگر آنها می افزایند که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر از انجنیران و پیلوتان افغان درکشور های هند، ایالات متحده، جمهوری چک، و امارات متحدۀ عرب مصروف آموزش میباشند. غلام سخی احمدزی معیین تامینات وزارت دفاع ملی شمار منسوبین قوای هوایی افغانستان را که در هند مشغول آموزش اند، بیش از شصت نفر خواند.

از سوی دیگر، قرار است تا پایان سال روان خورشیدی، ایالات متحده نیز ده طیارۀ جنگی دیگر را به افغانستان کمک کند. ایالات متحدۀ امریکا هفته پیش نیز چهار طیارۀ جنگی نوع A-29 را به نیروهای هوایی افغانستان کمک کرد.

که شش فروند آن از نوع A-29 و چهار فروند دیگر آن از نوع MD-530 خواهد بود. اما جنرال عبدالوهاب وردک قوماندان نیرو های هوایی افغانستان میگوید که آنان به تجهیزات و طیاره های بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به صورت درست از حریم کشور دفاع کنند.

هیلکوپتر های کمک هند به افغانستان سپرده شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:40 0:00

XS
SM
MD
LG