لینک های دسترسی

Breaking News

سند همکاری امنیتی کابل – تهران به زودی آماده می شود


حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با رضا بهرامی سفیر ایران در کابل
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با رضا بهرامی سفیر ایران در کابل

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که سند جامع همکاری های امنیتی و اقتصادی میان افغانستان و ایران تا یک ماه دیگر تدوین شده و به مقامهای ارشد امنیتی و اقتصادی دو کشور پیشکش خواهد شد.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با محمد رضا بهرامی سفیر ایران در کابل این موضوع را مطرح کرد.

دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه یی گفته است که کمیته های کاری جهت تدوین این سند شکل گرفته و پیشرفت های قابل ملاحظه در این زمینه صورت گرفته است.

سفیر ایران گفته است که کمیته های کاری جهت تدوین سند همکاری های دو جانبه اقتصادی و امنیتی از سوی ایران نیز آغاز به کار کرده است تا خواستهای تهران را در این سند به گونۀ واضح مطرح سازد.

نخستین بحث در مورد چگونگی این سند همکاری در سفر رئیس جمهور محمد اشرف غنی به تهران صورت گرفته بود که پس از تصویب در شورای امنیت ملی افغانستان کار عملی آن آغاز شد.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که سند جامع همکاری های امنیتی و اقتصادی میان افغانستان و ایران، چارچوب روابط درازمدت امنیتی و اقتصادی دو کشور را مشخص می کند.

خبرنامۀ دفتر مشاور امنیت ملی افغانستان همچنان حاکی است که به تاریخ ۲۰ نومبر هیئت بلند رتبۀ مقامهای ارشد امنیتی و اقتصادی افغانستان برای بحث در مورد محتویات این سند به تهران سفر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG