لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان در هرات


افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان در ولایت هرات
افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان در ولایت هرات

محمد مهدی جوانمرد، آتشه تجارتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت و ساختمان در ولایت هرات گفت که در این نمایشگاه ٥٠ غرفه از پیشرفته ترین خدمات صنعتی و ساختمانی برای ٥ روز به نمایش گذاشته شده که ۴ غرفه آن مربوط به تاجران افغان است.

آقای جوانمرد میگوید در تلاشند تا با برگزاری دوامدار نمایشگاه های تخصصی، افغانستان را به کشوری تولید کننده مبدل نمایند.

همزمان محمود افخمی رشیدی، سر کنسول کشور ایران در ولایت هرات نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه از آماده گی کشورش برای سرمایه گذاری در بخش های ساختمانی و صنعتی در افغانستان خبر داد.

نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان در ولایت هرات
نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان در ولایت هرات

آقای افخمی گفت تصمیم دارند تا با کمک دوامدار به سکتور تجارت در غرب افغانستان، ولایت هرات را به یک قطب اقتصادی این کشور تبدیل کنند.

سید فضل الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات نیز تدویر چنین نمایشگاه هایی در استانه روی کار امدن حکومت جدید را ،‌زمینه ساز انکشاف و پیشرفت در افغانستان عنوان کرد.

آقای وحیدی، ‌اشتغال زایی در داخل کشور را بهترین روش برای مبارزه با فقر اقتصادی و تخصصی شدن جامعه خواند.

از سوی دیگر شماری از تاجران افغان و ایرانی که در این نمایشگاه اشتراک ورزیده اند،‌ این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور و معرفی تولیدات شان به مردم میخوانند.

قرار است تا دو ماه دیگر؛ نمایشگاه تخصصی مشابه در ارتباط به مواد خوراکی و مالداری بگونه مشترک از جانب دولت افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات برگزار شود.

XS
SM
MD
LG