لینک های دسترسی

Breaking News

بی برقی پارک صنعتی کندهار را بست


صنعتکاران کندهار می گویند که بسته شدن فابریکه ها مشکلات امنیتی را نیز ازدیاد خواهد بخشید
صنعتکاران کندهار می گویند که بسته شدن فابریکه ها مشکلات امنیتی را نیز ازدیاد خواهد بخشید

صنعتکاران ولایت کندهار می گویند که به دلیل نبود انرژی برق به تعداد ۲۰۰ فابریکۀ پارک صنعتی آن ولایت از فعالیت باز ماند.

در حال حاضر در حدود سه میگاوات برق به طور غیر منظمبه پارک صنعتی توزیع کندهار می شود که به گفته صنعتکاران این وضعیت به خاطر از بین رفتن مواد خام و آسیب به ماشینها روزانه ده ها هزار دالر به آنان خسارت مالی وارد می کند.

حاجی باریداد رئیس اتحادیه صنعتکاران کندهار می گوید که اکنون فابریکه داران تا زمان جریان دایمی برق، تصمیم بهبه مسدود کردن فابریکه های شان گرفتند.

هیأت مدیرۀ پارک صنعتی کندهار می گوید که با بسته شدن کم و بیش ۲۰۰ فابریکه بیش از ۵۰۰۰ کارگر وظایف شان را از دست داده اند.

گل نواز هیات مدیره اتحادیه صنعتکاران کندهار می گوید که بسته شدن فابریکه ها و بیکاری سبب افزایش نا امنی، ازدیاد قاچاق و استعمال مخدرات و سایر مشکلات خواهد شد.

اعضای شورای ولایتی کندهار نیز از این وضعیت ابراز نگرانی می کنند. سید احمد سیلاب یک عضو این شورا می گوید که افزایش بیش از ۵۰۰۰ بیکار آنهم به گونۀ آنی سبب افزایش سایر مشکلات در شهر کندهار خواهد شد.

در همین حال مسوولان شرکت برشنا در کندهار می گویند که آن اداره توان فعال نگهداشتن جنراتور ها را ندارد و تیلی که برای آنان می رسد فقط برای تولید سه میگاوات برق کفایت می کند.

امان الله فاروقی معاون شرکت برشنا در کندهار می گوید که این مشکل با مرکز در میان گذاشته شده است و تلاش جریان دارد تا هر چه زودتر منابع دیگری برای تامین برق این پارک پیدا شود.

کندهار در حال حاضر به ۱۵۰ میگاوایت انرژی نیاز دارد ولی صرف ۱۳ میگاوات برق در اختیار دارد که سه میگاوات آن از دیزل جنراتور ها و ۱۰ میگاوات از بند برق کجکی انتقال می یابد.

ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی در سال ۲۰۱۰ برای تشویق صنعتکاران و سرمایه گذاران دیزل جنراتور هایی با ظرفیت تولید ۲۰ میگاوات برق را در پارک صنعتی کندهار نصب کرده بود و تا پایان ۲۰۱۴ مواد سوخت آن را نیز فراهم می کرد.

XS
SM
MD
LG