لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ستانکزی به اظهارات اخیر فرمانده ناتو در افغانستان


معصوم ستانکزی با سربازان اردوی ملی در قول اردوی ۲۰۷ ظفر دیدار کرد.
معصوم ستانکزی با سربازان اردوی ملی در قول اردوی ۲۰۷ ظفر دیدار کرد.

معصوم ستانکزی، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در واکنش به گفته های اخیر فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو گفت که اتحاد افغانها در برابر دشمنان این کشور تنها راه دسترسی به پیروزی است.

جان کمبل، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به تازه‌گی گفته است که اگر در چند هفتۀ باقیماندۀ سال روان خورشیدی در زمینۀ روند صلح افغانستان کاری صورت نگیرد، سال ۲۰۱۶ نیز چون سال ۲۰۱۵ خونین خواهد بود.

آقای استانکزی روز دوشنبه همراه با رئیس اوپراسیون نیروهای ناتو در افغانستان و شماری از مقامهای محلی ولایت های غور، بادغیس و هرات به هدف بازدید از وضعیت نیروهای اردوی ملی در زون غرب و تجهیز این نیروها به هرات سفر کرد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان که در قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در ولایت هرات سخنرانی می کرد، همچنان گفت که نیروهای افغان تنها نیازمند حمایت مالی و نظامی نیروهای خارجی هستند.

معصوم ستانکزی گفت تا زمانیکه جنگ از ولسوالی ها و قریه های این کشور بیرون نشود به پیروزی دست نخواهند یافت. او امنیت منطقه را وابسته به امنیت و ثبات افغانستان خواند و از تمام کشورهای همسایه خواست تا با هراس افگنی مبارزه کنند.

این مقام ارشد وزارت دفاع ملی افغانستان همچنان گفتکه گفتگوهای صلح زمانی موثر خواهد بود که طرف های درگیر در جنگ به این باور برسند که جنگ راه حل مناسبی برای رسیدن به خواسته هایشان نیست.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در حالی به ولایت هرات سفر می کند که دامنه ناامنی ها در حوزه غرب طی ماه های اخیر بیشتر از هر زمان دیگر شدت یافته است.

XS
SM
MD
LG