لینک های دسترسی

Breaking News

معاون ولسی جرگه به جنگ داعش می رود


حاجی عبدالظاهر قدیر، نایب اول ولسی جرگه
حاجی عبدالظاهر قدیر، نایب اول ولسی جرگه

حاجی عبدالظاهر قدیر، نایب اول ولسی جرگه امروز گفت که آمادگی های وی برای مبارزه با داعش در حال تکمیل شدن است و به زودی هجوم گسترده تری را خواهند داشت.

آقای قدیر که مدت پانزده روز قبل برای سرکوبی داعش و آمادگی گرفتن وارد ننگرهار شد، مدت بیست روز قبل در نشست عمومی ولسی جرگه، دولت را به بی توجهی در برابر حملات داعش در ننگرهار متهم کرده بود.

نایب اول ولسی جرگه هشدار داد در صورتی که دولت به زودی دست به کار نشود، وی در برابر داعش اسلحه بر می دارد.

او گفت اقوام مشرقی و شینواری شرق افغانستان با وی در امتداد خط دیورند همکاری دارند و او می خواهد که به وسیلۀ آنان داعش را ریشه کن کند. آقای قدیر گفت بیشتر از همه بر نیروی قومی متکی است واز آنان می خواهد که در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

نایب اول ولسی جرگه می گوید که سرکوبی داعش در ولسوالی های شینوار از توان نیروهای امنیتی بالاتر است وجز از مردم محل کسی دیگر قادر به سرکوبی داعش نخواهد شد.

او گفت "من با شما وعده نموده بودم تازمانیکه ریشه این دشمن را ریشه کن نکرده ام به کابل بر نمی گردم، من تا هنوز همینجا استم و بالای پلانهای خود کار می کنم، آمادگی می گیریم و به زودی شما نتیجۀ آن را در میدان عمل خواهید دید."

اگرچه او روشن نساخته که چه تعداد نیروی مردمی را در برابر داعش آماده مبارزه ساخته، اما از سخنان او معلوم می شد که در حدود دو هزار تن را آماده جنگ با داعش نموده است.

نایب اول ولسی جرگه قبلا، بیش از ۴۰۰ عالم دینی را مدت دو هفته قبل در ننگرهار گردهم آورده بود که در برابر داعش فتوای جهاد صادر کرده بودند.

مبارزه در چوکات اردو و پولیس

باشندگان ننگرهار از آمادگی های ظاهر قدیر را در برابر گروه داعش استقبال کرده و آن را موثر می خوانند. این در حالی است که مقامات دولتی در ننگرهار گفته اند بودند هر گونه مبارزه مبارزه علیه داعش باید در چوکات نیروهای امنیتی حکومت باشد.

در رویدادی دیگر، قیام کنندگان مردمی در ولایت لوگر از عدم کمک حکومت در بخش امنیت این ولایت شکایت دارند و می گویند که آنان با تهدید حملات طالبان روبرو اند.

قرار معلومات شمار افراد مسلح همکار با نیروهای دولتی در این ولایت به بیش از دو هزار نفر می رسد که تنها هزار تن آنان در چوکات پولیس ملی وظیفه دارند.

XS
SM
MD
LG