لینک های دسترسی

Breaking News

بازگشایی ده ها مکتب زابل با میانجیگری سران قومی


موی سفیدان و سران قومی ولایت زابل می گویند که برای باز گشایی مکاتب بسته شده ولسوالی های اتغر، شملزو و میزان این ولایت رضایت طالبان را به دست آورده اند.

به اساس آمار ریاست معارف ولایت زابل این ولایت ۲۳۸ باب مکتب در تشکیل خود دارد که بیش از۵۰ درصد ان به روی متعلمین مسدود باقی مانده است.

سران قومی زابل می گویند که برای رشد معارف تلاش های شان را آغاز نموده است و اکنون با طالبان برای باز نمودن مکاتب سه ولسوالی این ولایت را موافقت نموده است.

یک تن از سران قومی به رادیو آشنا گفت "همین اکنون در حدود دو ـ دوصد پنجاه شاگرد در مکتب نشته است که به آنان تدریس آغاز گردد و ما حال از مسئولین معارف تقاضامی نمایم که فعالیت شان را هر چه زودتر آغاز نماید."

در همین حال رحیم الله لودین رییس معارف ولایت زابل به عمل کرد سران قومی در روند با گشایش مکاتب بسته شده این ولایت قدردانی نموده می گوید که با رفع شدن تهدید امنیتی انها حاضر هستند که فعالیت شان را اغاز نماید.

آقای لودین گفت "بیست مکتب ولسوالی شملزو، و هشت مکتب آټغر و سه مکتب ولسوالی میزان که در مجمع ۳۱ مکتب می شود به میان جگری سران قومی این ولایت امده به باز شدن استند که انشاء الله در هفته اینده در تمامی مکاتب تدریس اغاز می گردد."

سی ویک باب مکتب در ولایت زابل بعد از هشت سال در حالی به روی متعلمین باز می گردد که ۳۰ در صد مکاتب فعال این ولایت تا حال ساختمان ندارد.
XS
SM
MD
LG