لینک های دسترسی

Breaking News

پیوستن بازیکنان لیگ های اروپایی به تیم فوتبال افغانستان


میلاد سالم در صفحۀ فیسبوک خود نوشته که با درنظر داشت برنامه های مربی تیم ملی افغانستان عضویت در آن تیم را قبول کرده است.
میلاد سالم در صفحۀ فیسبوک خود نوشته که با درنظر داشت برنامه های مربی تیم ملی افغانستان عضویت در آن تیم را قبول کرده است.

کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید که پیوستن چند بازیکن افغان ساکن در اروپا که اکنون مصروف بازی در لیگ های عمده اروپایی اند، به تیم ملی فوتبال افغانستان قطعی شد.

علی عسکر لعلی در صفحۀ رسمی فیسبوک خود نگاشته است قرار است نورالله امیری - افغان ساکن در سویدن که در لیگ نخست آن کشور بازی می کند و شبیر یوسفی در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه لباس تیم ملی را بپوشند.

به گفتۀ آقای لعلی، یوسف شیردل و میلاد سالم نیز شامل تیم شده و در کنار بازیکنان چون انوش دستگیر، عصمت شینواری، سباوون قیومی و روح الله اقبالزاده به مصاف تیم های گروه E رقابت های مقدماتی خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال افغانستان که ترکیبی از بازیکنان افغان ساکن در افغانستان، اروپا و امریکا خواهد بود، نخستین رقابت خود را با سوریه به تاریخ یازدهم ماه جون انجام خواهد داد.

میلادسالم که عملیات عینک زانو را سپری کرده است انتظار می رود در اردوگاه آخر آمادگی برای رقابت با سوریه به تیم ملی افغانستان پیوسته و در رقابت دوستانۀ که قبل از سوریه با لبنان انجام خواهد شد، شرکت کند.

کارشناسان عرصۀ فوتبال به این باور اند که حضور بازیکنان کارکشتۀ چون نورالله امیری، شبیر یوسفی، میلاد سالم و یوسف شیردل در کنار بازیکنان چون مصطفی آزادزوی، فیصل شایسته، عصمت شینواری خط تهاجمی افغانستان را بسا نیرومندتر از پیش خواهد ساخت.

خط دفاعی تیم ملی فوتبال افغانستان، به گفتۀ علی عسکر لعلی با حضور اباسین علی خیل، آرش هاتفی، حسن امیری، مصطفی حدید، انوش دستگیر و جلال الدین شریعتیار نیز مستحکم تر از گذشته شده و انتظار رقابت ها و نتایج قناعت بخش تری را می توان داشت.

منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی افغانستان به خاطر مصدومیت که داشت در این مدت از میادین فوتبال دور بود اما به گفتۀ آقای لعلی"انتظار می رود با برگشت دوبارۀ وی به تمرینات بتواند تا زمان رقابت های دوستانۀ پیش از جام مقدماتی" آمادۀ حضور در میدان شود.

انگیزه در بازیکنان ساکن در افغانستان

آقای لعلی در صحبت که با برنامۀ "لیگ رادیویی" رادیوآشنا داشت گفت که طرحی را به فدراسیون فوتبال افغانستان ارایه کرده اند که در صورت عملی شدن آن "می توان نتیجۀ خوبی از رقابت ها به دست آورد."

کمک مربی تیم ملی فوتبال گفت که ترکیب تیم ملی برای رقابت های مقدماتی جام جهانی با ۷۰ درصد بازیکنان ساکن در خارج از افغانستان و ۳۰ درصد ملی پوشان ساکن در افغانستان خواهد بود.

سلاون اسکلیجیچ، مربی تیم ملی فوتبال افغانستان، از سوی دیگر تلاش دارد تیمش را بیشتر روی بازیکنان میدان دیدۀ اروپا متکی سازد.

کارشناسان به این باور اند که در کوتاه مدت، به ویژه که تا آغاز رقابت های مقدماتی بیش از دوماه باقیمانده است، می توان از بازیکنان بیشتر ساکن در خارج استفاده کرد اما اتکأ روی آنان در درازمدت، فوتبال در افغانستان را "در ریشه خواهد خشکاند و انگیزۀ رشد و راه یابی به تیم ملی را در میان نسل جوان افغان ساکن در افغانستان" خفه خواهد کرد.

مسوولین فوتبال افغانستان می باید در کنار استفاده از بازیکنان ساکن در خارج، روی تقویت و بهتر شدن سطح بازی نسل جوان ساکن در افغانستان نیز کار کنند تا بتوانیم در کنار افغان های ساکن در خارج، بازیکنان حرفه یی ساکن در داخل افغانستان را نیز تربیه کنیم.

قرار بود تیم ملی پیش از آغاز دور مقدماتی، بازی دوستانۀ با بحرین به تاریخ ۲۲ حمل داشته باشد که بنابر دلایل نامعلومی انجام نشد.

انتظار می رود افغانستان پیش از رویارویی با سوریه، مسابقات دوستانۀ تدارکی را با تیم های تاجکستان، لبنان و مالدیو انجام دهد.

XS
SM
MD
LG