لینک های دسترسی

Breaking News

قهرمان لیگ برتر افغانستان به قهرمانی کلپ های آسیا می رود


کارگر: اگر تیم ملی بیشتر روی افغان های ساکن در خارج اتکا کند، ریشۀ فوتبال در افغانستان خواهد خشکید.
کارگر: اگر تیم ملی بیشتر روی افغان های ساکن در خارج اتکا کند، ریشۀ فوتبال در افغانستان خواهد خشکید.

قهرمان لیگ برتر فوتبال افغانستان که دور چهارم آن تا چند روز دیگر آغاز می گردد، به رقابت های جام قهرمانان فوتبال آسیا راه خواهد یافت.

یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان در صحبتی که با "لیگ رادیویی" رادیوآشنا صدای امریکا داشت گفت که باتوجه به تجارب که در سال های گذشته کسب کرده اند، در سال روان "مربیان تاجیک و ازبک که مسوولیت هشت تیم فوتبال زون های افغانستان را به عهده دارند، خود به انتخاب بازیکنان برتر ولایات پرداخته اند."

آقای کارگر گفت که بنابر عدم دسترسی به میادین ورزشی در هشت زون، امسال نیز توانسته اند رقابت های لیگ را به گونۀ رفت و برگشت راه اندازی کنند اما افزود "دور نخست رقابت ها گروهی بوده و دور نیمه نهایی آن به شکل لیگ راه اندازی خواهد شد."

از سوی دیگر یک هیات چهار نفری شامل دو امریکایی و دو افغان غرض بررسی و برداشتن گام های عملی در راستای ایجاد ستدیوم ورزشی فوتبال در حومۀ شهر کابل به کابل رفته بود.

عطا امین، بنیانگذار پروژۀ ستدیوم ورزشی "پیروزی" در کابل به رادیوآشنا گفت که هیات چهار نفری غرض بررسی و بازدید از محل که قرار است ستدیوم در آنجا اعمار گردد به کابل رفته بودند.

آقای کارگر گفت که با اعمار آن ستدیوم افغانستان قادر خواهد شد تا در آینده نه تنها یک ستدیوم معیاری فوتبال داشته باشد که نیاز نخواهد داشت غرض انجام رقابت های برگشت خود به کشور های همسایۀدور و نزدیک مراجعه کند.

همین اکنون که رقابت های راهیابی به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در جریان است که افغانستان قرار است در سومین رقابت به تاریخ هشتم سپتمبر در شهر تهران میزبان کشور جاپان باشد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:40:05 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG