لینک های دسترسی

Breaking News

فوتبال بانوان و آزمون های آن در افغانستان


تیم منتخب فوتبال بانوان کابل
تیم منتخب فوتبال بانوان کابل

مسؤول کمیتۀ فوتبال بانوان افغانستان می گوید تلاش دارند برای نهادینه شدن فوتبال در افغانستان برنامه های آموزشی و مربیگری بانوان را در سرتاسر افغانستان راه اندازی کنند.

زهره مهری به "لیگ رادیویی" رادیوآشنا گفت که ۲۵ دخترخانم را در کورس مربیگری لایسنس C به سطح کنفدراسیون بین المللی فوتبال آموزش داده اند تا بااستفاده از آنان بتوانند تیم های بیشتر فوتبال بانوان را در سطح ولایات تشکیل دهند.

زهره مهری، مسؤول کمیتۀ فوتبال بانوان افغانستان
زهره مهری، مسؤول کمیتۀ فوتبال بانوان افغانستان

خانم مهری می افزاید که تاکنون برعلاوۀ کابل در بامیان، بلخ و هرات تیم های فوتبال بانوان فعال اند و این روند در سایر ولایات مانند سرپل نیز پیش برده می شود.

اما امین امینی، مربی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان می گوید که در حال حاضر تنها بازیکنان برتر کابل در کمپ تمریناتی تیم ملی بانوان حضور دارند که با راه اندازی لیگ فوتبال بانوان در سال روان، تلاش خواهد شد تا دخترخانم ها را از سایر ولایات افغانستان نیز در تیم ملی دعوت کنند.

این تیم منتخب کابل تحت نظر یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال، طاهر رووفی عضو کمیتۀ انتخاباتی و حسین صالح مسؤول تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان انتخاب شده و قرار است در لیگ برتر بانوان حضور یابد.

آقای امینی می گوید که ورزش به ویژه فوتبال در بین زنان در سطح جهان به یک امر حتمی مبدل شده و امروز نه تنها کشور های غربی بلکه کشور های مسلمان مانند عربستان سعودی، ایران و امارات متحدۀ عرب نیز در رشد و ترویج ورزش در بین جامعۀ زنان گام های عملی را برداشته اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:37:37 0:00
لینک دانلود

با درنظر داشت سنتی بودن افغانستان و مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در آن کشور، کارشناسان به این باور اند که خیلی زود خواهد بود انتظار داشته باشیم جامعۀ سنتی مثل افغانستان به دختران خود اجازه دهند تا به میادین ملی و بین المللی ورزش به ویژه فوتبال حضور یابند.

اما این را هم تاکید می ورزند که مسؤولین فدراسیون های ورزشی بانوان می باید در تفاهم با مکاتب، جامعۀ مدنی و وزارت حج و اوقاف برای ترویج و نهادینه شدن ورزش در اجتماع افغانی به ویژه بانوان تلاش کنند.

... و این هم برنامۀ سپورت باکس این هفته که روی ورزش بانوان اختصاص یافته بود.

Afgha sport box
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:04:54 0:00

XS
SM
MD
LG