لینک های دسترسی

Breaking News

برگزاری سومین نشست رسانه‌های اجتماعی در کابل


شمار کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان به ۱.۲ میلیون نفر می رسد.
شمار کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان به ۱.۲ میلیون نفر می رسد.

سومین نشست رسانه‌های اجتماعی در شهر کابل برای ارزیابی عملکرد کاربران شبکه های اجتماعی و نقش آنان در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افغانستان برگذار شد.

برگزار کننده‌گان این نشست سه روزه می گویند که هدف آنان از این رویداد، استفاده از رسانه های اجتماعی و ساختن " یک جامعه ایده آل" می باشد.

بن بروجز، برگذار کنندۀ نشست رسانه های اجتماعی می گوید که در نشست های آغازین از این نوع، آنان چگونگی کاربرد رسانه های اجتماعی را به مردم می آموختند، اما به گفتۀ وی امروز پیشرفتها را تجلیل می کنند.

هم اکنون ۷۰ درصد خاک افغانستان زیر پوشش خدمات 3G قرار دارد. این کار سبب شده است تا دسترسی مردم به انترنت آسان شود و شمار کاربران شبکه های اجتماعی از مرز یک میلیون و دوصد هزار نفر، فراتر رود.

فیصل کریمی، آموزگار بخش رسانه های اجتماعی در پوهنتون هرات با خوشبینی از ترویج رسانه های اجتماعی در افغانستان بر استفادۀ نظام مند و استراتیژیک این شبکه ها در همه عرصه ها تاکید کرد.

صالحه سعادت نامزد جایزۀ بهترین کاربر شبکه های اجتماعی
صالحه سعادت نامزد جایزۀ بهترین کاربر شبکه های اجتماعی

در همین حال وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان خود را به حل مشکلات کاربران رسانه های اجتماعی متعهد دانسته و از مردم می خواهد که از این شبکه ها برای طرح مشکلات به حکومت و مسوولان کار بگیرند.

ایمل مرجان، معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفت که بخشی از نشست سه روزۀ رسانه های اجتماعی، تقدیر از کاربران این رسانه ها و تشویق آنان برای گذاشتن گام های بعدی است.

این نشست از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ اکتوبر ادامه خواهد یافت و در آن به شماری از فعالان شبکه های اجتماعی جایزه داده خواهد شد.

صالحه سعادت، یکی از نامزدان بهترین کاربر شبکه های اجتماعی به این باور است که از رسانه های اجتماعی می توان در رساندن حقایق، افشای مواردی که مقامها از آن ابا می ورزند و نیز خبررسانی فوری کارگرفت.

رسانه های اجتماعی در افغانستان پیشینۀ زیادی ندارد، اما به باور اکثر فعالان این شبکه ها، پیشرفت این رسانه ها در این کشور کمتر از یک انقلاب اطلاعاتی نبوده است.

XS
SM
MD
LG