لینک های دسترسی

Breaking News

کمیته سویدن پروژه های مختلف در افغانستان اجرا می کند


مسئولان کمیته سویدن در افغانستان می گویند آنها آماده اند تا برای مردم افغانستان در چهارسال آینده پروژه های درازمدت را اجرا کنند.

مسئولان کمیته سویدن درافغانستان برای تطبیق برنامه راهبردی چهار سال آینده این کمیته 180 میلیون دالر را در نظر گرفته اند.

زمری ثاقب، رئیس پالیسی و تأمین کیفیت برنامه های کمیته سویدن درافغانستان در نشست خبری درمزارشریف گفت این پروژه ها در بخش های صحت، معارف، انکشاف روستایی و بازتوانی معلولین و برنامه های همه جانبه در 17 ولایت کشور در نظر گرفته شده است.

آقای ثاقب تاکید می کند کمیته سوئدن تلاش دارد که از توانایی های دولت، مردم افغانستان و جامعه مدنی کار بگیرد تا در آینده ها قرار است فعالیت های این کمیته به افغان ها واگذار گردد.

زمری ثاقب می گوید "سه برنامه بسیار عمده دارد بخش صحت و تعلیم و تربیه انکشاف روستایی و هم چنان باز توانایی معلولین این برنامه ها در ولایات مختلف پروژه هایش تطبیق میشود، و همچنان برنامه های تربیه قابله ها در ولایت سمنگان ولایت لغمان و وردک تطبیق میشود، ولی در ولایت بلخ برنامه بازتوانایی معلولین داریم که خیلی یک برنامه همه جانبه و بزرگی است در صفحات شمال وهمچنان برنامه های تعلیم و تربیه و برنامه انکشاف روستایی "

کمیته سویدن که از 32 سال به این طرف در بخش های مختلف در افغانستان فعالیت می کند، نزدیک به 99 درصد کارمندان آن را افغان ها تشکیل می دهد.

خدمات بازتوانی

برنامه های انکشافی، و بازتوانی معلولین این کمیته در شمال کشور از نزدیک به ده سال پیش روی دست گرفته شده است و درکنار باز توانی معلولین به آنها حرفه نیز آموزش داده می شود.

گفته می شود که برنامه استراتژی چهارساله سویدن برای افغانستان از سال 2014 تا سال 2017 میلادی ادامه خواهد یافت.

با این حال مسئولان محلی در بلخ از تطبیق برنامه های کمیته سویدن درکشور ستایش می کنند.

محمد ظاهر وحدت معاون والی بلخ می گوید مردم افغانستان برای چنین برنامه که کمیته سویدن آن را تطبیق میکند نیاز جدی دارند.

آقای وحدت گفت"ما را امیدوار به این میسازد که کمیته سویدن یکی از مهم ترین موسسات کمک کننده مردم افغانستان از سال 2014 تا سال 2017 کمک هایشان در افغانستان ادامه خواهد پیدا کرد که انها در بخش های مهمی کمک ها انجام داده اند ودر پلان هم گنجانیده شد که تا سال آینده انها برنامه های مفید و موثری را خواهند داشتند در عرصه صحت درعرصه معارف در عرصه بازتوانی معلولین ومعیوبین که این یکی از مسایل های است که ملت شدیدآ به او نیازمند است"

برنامه فعالیت چهارساله کمیته سوئدن در 17 ولایت شامل ولایات بلخ ، بدخشان ، لغمان و شماری از ولایت دیگر است که باشندگان نزدیک به یکصد روستا از این برنامه بهره مند می شوند.
XS
SM
MD
LG