لینک های دسترسی

Breaking News

محقق: جنگ با طالبان جایز است


محمد محقق طالبان را به رقابت آزاد سیاسی از طریق انتخابات دعوت کرد.
محمد محقق طالبان را به رقابت آزاد سیاسی از طریق انتخابات دعوت کرد.

معاون رئیس اجرائیۀ افغانستان با انتقاد از گفته های اخیر رئیس شورای عالی صلح افغانستان، جنگ بر ضد طالبان را جایز دانسته و تاکید کرد که بر علیه کسانیکه خون مردم افغانستان را می ریزانند باید ایستاده‌گی کرد.

آقای محقق گفت "رئیس شورای صلح یک بانگ بی جای هم داد که جنگ را حتا با طالبان جایز نمی دانیم، او خو شاید گرنگ بوده نفهمیده یک چیزی گفته،کسانیکه خون اولاد های مارا می ریزند، جنگ با آنان جایز است."

پیش از این سید احمد گیلانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان در صحبت با رسانه ها خواستارقطع جنگ با مخالفان مسلح دولت شده و گفته بود که جنگ را بر ضد طالبان "مفید و جایز" نمی داند، او همچنان طالبان را به توقف جنگ ترغیب کرده بود.

معاون رئیس اجرائیه گفت که حکومت آمادۀ صلح با طالبان است، اما وی در عین حال هشدار داد که اگر طالبان به تلاشهای صلح پاسخ مثبت ندهند، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با تمام توان در برابر آنان خواهند ایستاد.

محمد محقق در ۲۱ مین سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری در ولایت بلخ گفت که حکومت وحدت ملی با داشتن مشروعیت از آرای تمام افغانها، آماده است در برابر کسانی از قوۀ مشروع استفاده کند که بر ضد افغانستان تهاجم می کنند.

آقای محقق گفت"ما آمادۀ صلح استیم اما صلح با عزت، صلح در چوکات قانون اساسی افغانستان، صلح با حفظ ارزش هایی که در ۱۵ سال مردم برای آن قربانی داده اند."

معاون ریاست اجرائیه از مخالفان مسلح دولت خواست از جنگ دست کشیده و با شرکت در رقابت آزاد سیاسی و با رای مردم ، کشور را از بحران کنونی نجات دهند.

آقای محقق گفت "بیایند اختیار را می دهیم به مردم افغانستان ...انتخابات آزاد می کنیم. آنها هم صندوق بگذارند و ما هم صندوق می گذاریم، نظارت اش را هم سازمان ملل متحد بکند ،هرکسی را که مردم انتخاب کرد همان حکومت را به دست بگیرد."

XS
SM
MD
LG