لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر بریتانیا: نتایج نشست های چهارجانبه مایوس کننده بود


دامینیک جرمی سفیر بریتانیا در افغانستان
دامینیک جرمی سفیر بریتانیا در افغانستان

دامینیک جرمی سفیر بریتانیا در کابل میگوید که تنش ها در افغانستان اکنون افزایش یافته و به دلیل اعمال اخیری که طالبان از خود به نمایش گذاشتند، فکر کردن در بارۀ گفتگو های صلح با آن گروه دشوار است.

با آنهم آقای جرمی در مصاحبۀ اختصاصی با تلویزیون آشنا صدای امریکا، افزود که راه حل دراز مدت برای ختم نارامی ها در افغانستان، جنگ نیست. وقتی از سفیر بریتانیا در مورد تلاش های بین المللی صلح در افغانستان پرسیده شد، گفت که تا ماه فبروری نشست های چهارجانبه برای صلح امیدوار کننده پنداشته میشد، اما پس از آن، نتایج این نشست ها "مایوس کننده" بود.

سفیر بریتانیا سخنرانی رئیس جمهور غنی را که به نشست مشترک شورای ملی ایراد کرده بود و در آن مقابل طالبان موقف درشتی احراز نمود، "خیلی ها قوی" توصیف کرد. با اینهم، آقای جرمی بر اهمیت باز نگهداشتن درب مصالحه با طالبان در طولانی مدت، تأکید ورزید.

در قسمت دیگر این مصاحبه، وقتی از او در مورد مشکل فساد در افغانستان پرسیده شد، سفیر بریتانیا در پاسخ اش، فساد را به سرطانی تشبیه نمود که باعث براندازی دولت شده می تواند. آقای جرمی همچنان گفت که قرار است دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا در اواسط ماه می، نشست بین المللی ای را میزبانی کند و در آن روی مبارزه با فساد بحث صورت خواهد گرفت.

سفیر بریتانیا در کابل، روی مشکلات مهاجرت، نقش حمایوی سربازان بریتانیا در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر، خطرات ناشی از گروه داعش، و همچنان در بارۀ مشروعیت دورۀ پنج سالۀ حکومت وحدت ملی در افغانستان صحبت کرد که شرح آن را میتوانید در بخشی از مصاحبۀ تلویزیون آشنا با او، از طریق این پیوند تماشا کنید:

بخشی از مصاحبه با سفیر بریتانیا در کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:26 0:00

XS
SM
MD
LG