لینک های دسترسی

Breaking News

از سرگیری حملات شبانه توسط نیروهای خاص اردوی افغان


حکومت افغانستان خاموشانه، ممنوعیت روی حملات شبانه توسط سربازان نیروهای خاص اردوی افغانستان را رفع کرده است و انتظار می رود از سال ۲۰۱۵ آن حملات از سر گرفته شود.

این مطلب را روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه خود از قول مقام های اردوی افغانستان و همچنین مقام های ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده نقل کرده است.

حکومت تحت ریاست حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان حملات شبانه را که از سوی نیروهای خاص اردو انجام می شد، منع کرده بود.

نیویارک تایمز گزارش داده است که جزو تام های نظامی نیروی های خاص اردوی افغانستان در نظر دارند حملات شبانه را در سال ۲۰۱۵ از سرگیرند و در بعضی از آن حملات، نیروی جزوتام های عملیات ویژه امریکایی در نقش مشورتی نیز شامل خواهند بود.

این خبر، در زمانی نشر شده است که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در فرمان اجرایی به اردوی کشورش اجازه داده تا بعضی عملیات های جنگی را در افغانستان در سال ۲۰۱۵ ادامه دهند. آن فرمان، به پشتیبانی هوایی اجازه می دهد که برای حملات شبانه در انجام موفقانه عملیات لازمی است.

نیویارک تایمز گزارش داده است که دو جنرال اردوی افغان در دو ولایت ناآرام هلمند و کندهار در مصاحبۀ روز شنبه گفتند که آنان از رفع ممنوعیت حملات شبانه، و پشتیبانی احتمالی نیروهای امریکایی از عملیات آنان استقبال می کنند. آن جنرالان گفته اند که از سرگیری حملات شبانه را در سال ۲۰۱۵ توقع دارند.

نیویارک تایمز از قول جنرال عبدالحمید، یک جنرال اردو در کندهار نقل کرده که گفته است حدود ۲۰۰ سرباز نیروی خاص اردوی افغان به تازه گی به کندهار منتقل شده اند و فراگیری تکنیک های حملات شبانه را آغاز کرده اند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در سال ۲۰۱۳ حملات شبانه را منع کرد. حملات شبانه از جمله مباحث جنجال برانگیز میان افغان ها است که آن را تجاوز به حریم شخصی شهروندان کشور می پندارند.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG