لینک های دسترسی

Breaking News

موجی از حملات خشونتبار در سراسر افغانستان


جنگجویان طالب روز چهار شنبه با حمله بر یک پایگاه مشترک سربازان پولندی و امریکایی در ولایت غزنی، هفت شهروند افغان – سه غیر نظامی و چهار پولیس- را کشته و ده سرباز پولندی را زخمی کردند. حدود ۵۳ غیر نظامی افغان به شمول زنان و کودکان در این رویداد زخمی شدند.

وزارت دفاع پولند با نشر بیانیه یی گفته است که در این رویداد ده شورشی نیز کشته شده است. در بیانیه آمده است که وضعیت زخمی شدگان این رویداد خوب است. طالبان در تماس با رسانه ها مسوولیت این حمله را به دوش گرفته اند.

محمد علی احمدی، معاون والی غزنی می گوید که حمله عصر روز چهار شنبه صورت گرفت. او افزود که شورشیان ابتدا موتر مملو از مواد انفجاری را با دیوار پایگاه تصادم دادند و پس از آن گروهی دیگر، از ساختمان های همجوار بر پایگاه یاد شده گلوله باری کردند.

در فراه طالبان با حمله بر کاروان اکمالاتی نیرو های ناتو در شاهراه آن ولایت شش رانندۀ تانکر را کشته و ده رانندۀ دیگر را زخمی کردند.

عبدالرحمان ژوندی، سخنگوی والی فراه می گوید در این رویداد از جمع ۴۰ تانکر حامل مواد نفتی که در یک محل توقف کرده بود، ۳۵ تانکر آن به کلی به آتش کشیده شد. طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.

در رویدادی دیگر، سخنگوی والی هلمند می گوید که حملۀ انتحاری برکاروان نیرو های خارجی در شهر لشکرگاه سبب کشته شدن چهار غیر نظامی و زخمی شدن ۱۵نفر دیگر شد. او در مورد تلفات سربازان بین المللی جزئیاتی ارایه نکرد.

قندهار هم صحنه خشونت بود. یک منسوب پولیس در قندهار بر هم قطارانش گلوله باری کرد و ۱۶ نفر را زخمی کرد.

بلبل خان، افسر قطعه محافظت عامه ولایت قندهار می گوید که سرباز مهاجم از افراد نفوذی طالبان بود. اما جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار با رد این موضوع می گوید که مشاجرۀ لفظی میان سربازان سبب بروز این رویداد شد.

بر اساس یک خبر دیگر، حملۀ هوایی نیرو های بین المللی بر مخالفان در ولسوالی نوبهار زابل سبب کشته شدن ۱۲ شورشی مسلح شد.

وزیر محمد جوادی، ولسوال نوبهار گفت که شورشیان از استقامت ولسوالی ناوه ولایت غزنی بر ولسوالی نوبهار وارد شده و برای سه ساعت سرگرم تبادله آتش با نیرو های افغان بودند.

این حوادث در حالی رخ داد که مقام ها در کابل می گویند که شب گذشته یک راکت بر مقر وزارت معادن –در مجاورت ریاست جمهوری افغانستان - اصابت کرد. گفته شده است که در این رویداد یک محافظ آن وزارت زخم برداشته است.
  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG