لینک های دسترسی

Breaking News

اجساد کشته شدگان زابل در جاغوری به خاک سپرده شد


این هفت جسد دو روز قبل توسط شماری از باشندگان ولایت غزنی به رسم اعتراض بخاطر افزایش نا امنی ها و گروگان گیری در این ولسوالی به کابل منتقل شده بود.
این هفت جسد دو روز قبل توسط شماری از باشندگان ولایت غزنی به رسم اعتراض بخاطر افزایش نا امنی ها و گروگان گیری در این ولسوالی به کابل منتقل شده بود.

دولت افغانستان، اجساد قربانیان گروگان ها را که شب شبنه ۱۶ عقرب از سوی گروه داعش، در ولسوالی ارغنداب زابل سربریده شدند، توسط هلیکوپترهای نظامی به ولسوالی جاغوری ولایت غزنی انتقال داد.

بعد از ظهر امروز، هزاران نفر از باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، در گرد همایی به استقبال از اجساد این کشته شدگان، دولت را به بی توجهی درقسمت آزادی این افراد متهم کردند.

مسئولین محلی ولسوالی جاغوری ولایت غزنی می گویند که خواست هزاران باشنده ولسوالی جاغوری که امروز در مراسم تشعیع جنازه این کشته شدگان حضور داشتند تأمین امنیت راه های مواصلاتی و مجازات عاملان این رویداد بود.

ظفر شریف ولسوال ولسوالی جاغوری دراین باره به صدای امریکا گفت:" مردم خواستار تأمین امنیت شاهراه های مواصلاتی ولایت غزنی شدند وهمچنان از دولت خواستند تا عاملین این رویداد به پنجه قانون سپرده شود.

جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستزقوای مسلح کشور، در رأس یک هیئت دولتی که اجساد این هفت باشنده جاغوری را به این ولسوالی منتقل کرد گفت:" دولت افغانستان، عاملین این حادثه را آرام نخواهند گذاشت وآنان را مورد پیگرد قرار می دهند".

ظفرشریف ولسوال جاغوری گفت:" جرال مراد علی مراد پیام رییس جمهور کشور را به بازماندگان شهدا ومردم جاغوری رسانده وعده داد که عاملین این قضیه دستگیر خواهند شد ودرعین حال امنیت مردم تأمین می گردد".

حسن رضا یوسفی عضو شورای ولایتی غزنی گفت:" اگر دولت به وعده های شان عمل نکند معترضین خشمگین اعتراضات شان را ادامه خواهند داد".

این هفت جسد دو روز قبل توسط شماری از باشندگان ولایت غزنی به رسم اعتراض بخاطر افزایش نا امنی ها وگروگان گیری دراین ولسوالی به کابل منتقل شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG