لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان مقام دوم جام فوتبال جنوب آسیا را کمایی کرد


افغانستان در دو سال گذشته لقب قهرمانی این جام را با خود داشت.
افغانستان در دو سال گذشته لقب قهرمانی این جام را با خود داشت.

هند در رقابت نهایی جام فوتبال ۲۰۱۵ کشورهای جنوب آسیا، افغانستان را با نتیجۀ ۲-۱ شکست داد و لقب قهرمانی این جام را کمایی کرد.

نیمۀ نخست بازی با نتیجۀ صفر – صفر پایان یافت. در اواسط نیمۀ دوم زبیر امیری، بازیکن تیم ملی افغانستان نخستین گول را به ثمر رساند، اما اندکی بعد مهاجم هندی نیز توانست دروازۀ تیم افغانستان را بشکافد و نخستین گول را برای تیم اش به ثمر برساند.

هر دو تیم چندین بار فرصت گول زدن را به دست آوردند اما موفق نشدند. دور دوم بازی با نتیجۀ ۱-۱ پایان یافت و در ۳۰ دقیقه وقت اضافی هند برای دومین بار دروازۀ تیم افغانستان را باز کرد و نتیجۀ بازی ۲-۱ به سود هند شد.

هرچند بازیکنان افغان تا آخرین دم برای تساوی دو گول کوشیدند و چندین بار شانس گول زدن برای شان هم میسر شد، اما بخت با آنان یاری نکرد.

در آخرین دقایق بازیکنان افغان و مربی تیم ملی فوتبال افغانستان اعتراض کردند که توپ در ساحۀ جزایی به دست مدافع تیم هند اصابت کرد، اما داور میدان این اعتراض را نادیده گرفت و حتا به یک بازیکن تیم افغانستان کارت زرد داد.

رقابت نهایی در میدان فوتبال شهر کریلۀ هند برگزار شده بود و هزاران نفر برای تماشای این رقابت جمع شده بودند. شماری از مقامهای افغان اعم از اعضای کابینه و نمایندگان شورای ملی برای تشویق تیم ملی افغانستان امروز به هند سفر کرده بودند.

تصاویری که در شبکه های اجتماعی نشر شد، محمد اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان را در حال تماشای این مسابقه نشان می داد.

پس از ختم این بازی به خیبر امانی، عضو تیم ملی فوتبال افغانستان لقب بهترین گولزن جام ۲۰۱۵ کشورهای جنوب آسیا داده شد. امانی در این جام چهار گول را به ثمر رساند.

این رقابت آخرین حضور افغانستان در جام کشورهای جنوب آسیا بود و در سالهای بعدی افغانستان در ردیف کشورهای آسیای مرکزی به رقابت خواهد پرداخت.

تیم ملی افغانستان در این جام تیم های ملی فوتبال سریلانکا، بنگله دیش و مالدیف را شکست داد و با بیشترین گول و امتیاز وارد رقابت نهایی شده بود.

XS
SM
MD
LG