لینک های دسترسی

Breaking News

در میدان وردک ٢١ پولیس محلی کشته شده است


اعضای شورای ولایتی میدان وردک می گویند که با وجود عقب نیشنی طالبان اما آنان هنوز هم درشماری از ساحات مهم این شاهراه حاکمیت دارند.
اعضای شورای ولایتی میدان وردک می گویند که با وجود عقب نیشنی طالبان اما آنان هنوز هم درشماری از ساحات مهم این شاهراه حاکمیت دارند.

با آنکه درگیری میان نیروهای امنیتی وطالبان درولسوالی جلریزمیدان وردک با عقب نیشینی طالبان پایان یافته است اما اعضای شواری ولایتی این ولایت ازحمله دوباره طالبان وسقوط این ولسوالی نگران اند.

اعضای شورای ولایتی میدان وردک درکنفرانس خبری امروز شان درکابل؛ گفتند که درطی دو روز ١٢ پوسته پولیس محلی در ولسوالی جلریز میدان وردک، به دست طالبان افتاده وحریق شده است و٢١ پولیس محلی کشته وشماری دیگر ازآنان لا درک اند.

احمد جعفری، رییس شورای ولایتی میدان وردک با انتقاد ازحکومت مرکزی کشور گفت:" از دیروز بدینسو حمله گروهی مخالفان دولت برپوسته های پولیس محلی ٢١ کشته برجا گذاشته است اما حکومت مرکزی هیچ نوع کمک درطی این درگیری انجام نداده است".

آقای جعفری می گوید که دراین درگیری ٧ پولیس محلی زخمی شده، سه غیرنظامی دیگر کشته شده اند وطالبان ده ها پولیس محلی را با خود برده اند که تا کنون ازسرنوشت آنان خبری در دست نیست.

اما حیات الله حیات، والی میدان وردک دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت " نیروهای کمکی از مرکز آمده اما تا هنوز١٨ پولیس محلی ما شهید شده اند و بلمقابل ٣٠ مخالف دولت به شمول سه قوماندان آنان کشته شده اند".

ازسوی هم ازاثر این درگیری ها درطی دو روز گذشته شاهراه کابل – بامیان ودایکندی ولسوالی های لعل وسرجنگ ولایت غور، ولسوالی حصه اول ودوم بهسود میدان وردک بروی ترافیک ازمسیر جلریز مسدود شده است.

مسافرین می گویند مسیرمیدان وردک نسبت به شاهراه پروان به بامیان ودایکندی نزدیک تر است وباید هرچه زودتر این شاهراه بروی ترافیک بازگشایی شود.

اعضای شورای ولایتی میدان وردک می گویند که با وجود عقب نیشنی طالبان اما آنان هنوز هم درشماری از ساحات مهم این شاهراه حاکمیت دارند.

اما مسئولین محلی ولایت میدان وردک لا درک بودن نیروهای پولیس محلی را رد کرده می گویند که اکنون وضعیت به حالت نورمال برگشته است وعملیات تصفیوی درجلریز جریان دارد.

ازسوی هم ذبیح الله مجاهد، که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند درخبرنامه ی که به رسانه ها فرستاده است ادعا دارد که یک بال هلیکوپتر نیروهای افغان را سقوط داده وهفت پوسته امنیتی دیگر را صبح امروز درولسوالی جلریز تصرف کرده اند. اما مسئولین این ادعا را رد می کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG