لینک های دسترسی

Breaking News

بامیان به عنوان اولین پایتخت فرهنگی سارک اعلام میشود


بامیان از ولایات باستانی افغانستان است که درفاصله حدود ۲۶۰کیلومتری کابل پایتخت این کشور قرار دارد.
بامیان از ولایات باستانی افغانستان است که درفاصله حدود ۲۶۰کیلومتری کابل پایتخت این کشور قرار دارد.

مسئولین محلی ولایت بامیان می گویند که تمامی آمادگی های لازم برای برگزاری بزرگترین جشنواره سارک، دراین ولایت گرفته شده است.

این مسئولین می گویند که قرار است بامیان تا شش روز دیگر به عنوان اولین پایتخت فرهنگی کشورهای عضو اتحادیه همکاری های جنوب آسیا معرفی شود.

محمد آصف مبلغ سرپرست اداره محلی ولایت بامیان درکنفرانس مطبوعاتی قبل ازظهر امروز از اتخاذ آمادگی های ویژه امنیتی خبرداده گفت که جشنواره سارک به تاریخ 15 جوزا، با حضور ده ها مهمان خارجی برگزار می شود.

سرپرست اداره محلی ولایت بامیان دراین کنفرانس مطبوعاتی گفت:" اداره محلی بامیان آماده است تا برنامه افتتاحیه بامیان به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی سارک را در موعد معین آن، ۱۵ جوزا ۱۳۹۴، برگزار کند ".

قرار است در این جشن، که بامیان به عنوان اولین پایتخت فرهنگی اتحادیه همکاری های جنوب آسیا سارک معرفی می شود؛ نمایندگان بیش از ده کشور دنیا اشتراک نمایند.

بامیان از ولایات باستانی افغانستان است که درفاصله حدود ۲۶۰کیلومتری کابل پایتخت این کشور قرار دارد.

موجودیت صد ها آبده تاریخی ادوار مختلف، مناظر زیبا وطبیعی این ولایت سبب شده است که سالانه هزارن سیاح داخلی و خارجی ازاین ولایت دیدن نمایند.

مسئولین اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بامیان می گویند که با معرفی این ولایت به عنوان اولین پایتخت فرهنگی سارک، فصل جدیدی از اعتبار وعظمت تاریخی وفرهنگی مردم افغانستان، به جهانیان به نمایش گذاشته می شود.

کبیر دادرس رییس اداره اطلاعات وفرهنگ بامیان دراین باره به صدای امریکا گفت:" در جشنواره های سارک که طی دو تا سه روز درمرکز ولایت بامیان دایرمی شود غرفه های صنایع دستی ومحلی ۳۴ ولایت کشور به نمایش گذاشته می شود".

باشندگان ولایت بامیان با ابراز امید واری می گویند که با معرفی این ولایت به عنوان پایتخت فرهنگی سارک، توجه جهانیان بخصوص هشت کشور عضو سارک وکشورهای ناظر این سازمان جلب خواهد شد.

ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و چین ازجمله کشورهای ناظر برسازمان سارک اند. افغانستان به تازگی عضویت این سازمان را بدست اورده است.

سرپرست اداره محلی ولایت بامیان می گوید که یکی ازاهداف مهم کشورهای عضو سارک، فقرزدایی و زمینه سازی سرمایه گذاری میباشد که بامیان به عنوان پایتخت فرهنگی این سازمان ازآن بی نصیب نخواهد ماند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG