لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش شمار بیماران ایدز در چین


میزان شیوع ویروس اچ آی وی در میان شهروندان چین نسبتا در حد پائین است و پیمانۀ مبتلایان بزرگسال به این ویروس ۰.۱ در صد نفوس آن کشور گزارش شده است.

ولی شماری مبتلایان به مرض ایدز در آن کشور رو به افزایش است و کارکنان امور صحی می گویند که آگاهی ناکافی و عدم جلوگیری از شیوع این ویروس موجب افزایش بیماری ایدز شده است.

با در نظر داشت نفوس بزرگ چین، شماری مبتلایان به اچ آی وی در این کشور نسبتا پائین است. بر اساس احصائیه رسمی، ۸۰۰ هزار نفر در چین به ویروس اچ ای وی مبتلا استند. ولی مقامات بخش صحت در مورد انتقال اچ آی وی نگران استند.

بر اساس گزارش مطبوعات چین، ۷۰ هزار مورد مثبت اچ آی وی تازه در سال ۲۰۱۳ میلادی در چین تشخیص داده شده است و ابتلا به آن در میان جوانان و بزرگسالان در حال رشد است.

داکتر برن هارد اسچوارت لندر، نماینده سازمان جهانی صحت در چین در مورد می گوید "آنچه را در چند سال گذشته دیده ایم، کاملا قابل ملاحظه است که این مرض بیشتر سرایت کرده است. اکثر مردم از طریق انتقال خون، ادای خون و استفاده از مواد مخدر به این مرض مبتلا می شوند."

به گفتۀ داکتر لندر "امروز اکثریت موارد ابتلای به این مرض از طریق روابط جنسی انتقال میابد، هم از طریق روابط جنسی زن و مرد و هم روابط جنسی میان مردان."

مقامات چینایی تخمین کرده اند که حدود ۹۰ در صد ابتلایان تازه به این ویروس از طریق برقراری روابط جنسی انتقال میابد.

داکتر برن هارد می گوید که انکشاف اقتصادی و شهری شدن نیز به افزایش این مرض افزوده است. وی می گوید که صد ها میلیون کارگر چینایی از نقاط مختلف چین به شهر ها کوچ می کنند.

جوانان چینایی از نقاط دور دست آن کشور به شهر ها نقل مکان می کنند تا مزد بیشتر را به دست بیاورند. این خود موجب تغییرات فرهنگی می گردد. داکتر داکتر برن هارد می گوید که بسیاری از این جوانان کاملا به تغییر نوعیت زندگی جدید نیستند.

انکشاف اقتصادی در چین فرصت های زیادی برای مردم فراهم کرده است تا از لحاظ اجتماعی با هم یکجا باشند، ولی بسیاری مردم هنوز هم در مورد اچ آی وی معلومات ناکافی دارند.

داکتر برن هارد می گوید که تنها نصف از مبتلایان به اچ آی وی را همجسگرایان مرد تشکیل می دهند و آنان می دانند که به این ویروس مبتلا شده اند. بسیاری مردم تا زمانی به این مرض رشد نکرده، به معالجه اقدام نمی کنند.

حکومت چین ممکن تصمیم بگیرد که آن کشور به فعالان نیاز دارد تا در برابر این مرض مبارزه کنند. سازمان جهانی صحت می گوید که میزان بلند اچ آی وی در میان همجنسگرایان مرد در سراسر جهان تهدید در برابر مبارزه به این ویروس است.

آنان استدلال می کنند که این مرد ها در خطر ابتلا به اچ آی وی استند و به نظر می رسد که آنهای مایل به جلوگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی و تداوی آن نیستند

XS
SM
MD
LG