لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان افغان زندان طالبان را در هلمند در هم شکستند


در سه ماه گذشته این چهارمین زندان طالبان است که در ولایت هلمند در هم شکسته می شود.
در سه ماه گذشته این چهارمین زندان طالبان است که در ولایت هلمند در هم شکسته می شود.

وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که نیروهای افغان شب گذشته یک زندان دیگر طالبان را در ولایت هلمند در هم شکسته و ۱۶ نفر را آزاد ساختند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان به صدای امریکا گفت که طالبان از تعمیر یک مکتب در مربوطات ولسوالی گرشک منحیث زندان استفاده می کردند.

آقای وزیری گفت که در جریان این عملیات ۱۷ شورشی به شمول شش بمگذار انتحاری کشته شد و به گفتۀ وی به نیروهای امنیتی افغان آسیبی نرسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که امور آن زندان توسط ملا عبدالباری ذاکر یکی از فرماندهان محلی طالبان به پیش برده می شد.

یک مقام امنیتی ولایت هلمند که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که در این عملیات، قوای خارجی نیز نیروهای ویژۀ افغان را همکاری کردند.

محمد معین فقیری قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند در ولایت هلمند به صدای امریکا گفت که در میان ۱۶ نفر آزاد شده از زندان طالبان، افراد ملکی و چند سرباز افغان شامل اند.

طالبان با ارسال پیام به رسانه ها ادعا کردند که کشته شده‌گان این رویداد غیرنظامیان اند. در این پیام گفته شده است که طالبان پیش از انجام عملیات سربازان افغان، زندانیان را به محل دیگری انتقال داده بودند.

این بار نخست نیست که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان زندان های طالبان را در جنوب افغانستان در هم می شکنند. در سه ماه گذشته این چهارم زندان طالبان است که در ولایت هلمند از سوی نیروهای امنیتی افغان از بین برده می شود.

XS
SM
MD
LG