لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید اتحادیه عرب به حمایت از جنگ عراق علیه تندروان


سفر نبیل العربی رئیس اتحادیۀ عرب و دو دیپلومات ارشد دیگر به بغداد، می تواند نشانۀ های نزدیکی میان عراق و همسایه های سنی آن کشور باشد.

نبیل العربی تذکر داد که او و همکارانش، صباح الخالد الصباح وزیر خارجۀ کویت و احمد اولد تگیدی وزیر خارجۀ موریتانیا با رهبران ارشد عراق دیدار کرده و اظهار امیدواری کرده اند که آن کشور در درگیری های آن با گروه دولت اسلامی، به ثباتی نایل آید.

آقای العربی گفت: "اتحادیۀ عرب علاقمند است تا پیشرفت و ثبات را در عراق ، در حالیکه آن کشور با مشکلاتی روبرو می باشد، مشاهده کند. تمام جهان عرب با فصلی به شمول تفکرات و آیدولوژی هایی روبرو می باشد که با زمان مدرن ناسازگار است. دهشت افگنانی که در خاک عراق جا گرفته اند، مسوولیت تمام جهان است."

ابراهیم جعفری وزیر خارجۀ عراق در نشست خبری مشترک با هیات اتحادیۀ عرب گفت که فصل جدید روابط میان عراق و همسایه گانش، محصول یک سلسله ملاقات های مشترک به شمول کنفرانسی در عربستان سعودی در ماه گذشته می باشد.

آقای جعفری گفت: "تعدادی از کشور های عرب وعده سپردند که عراق را با فرستادن سلاح،کمک های بشری، تدارکات، نیروی هوایی، استخباراتی و آموزشی کمک می کنند. آنان نیرو های زمینی به عراق نمی فرستند."

ایتلاف کشور های عربی شامل عربستان سعودی، اردن، بحرین، امارات متحد عرب، کویت و قطر برای انجام حملات هوایی علیه جنگجویان گروه دولت اسلامی که مناطقی گسترده یی را در سوریه و عراق تصرف کرده اند؛ همکاری های شان را با ایالات متحده، بریتانیا ، فرانسه و استرالیا آغاز کرده اند.

وزیر خارجۀ کویت گفت که کشور های عرب برای مبارزه علیه افراط گرایان گروه دولت اسلامی، باید با هم کار کنند.

وزیر خارجۀ کویت گفت که اتحادیۀ عرب از زمانیکه تمام کشورهای با تهدید های مشابه دهشت افگنی روبرو شده اند، انواع مختلف کمک ها را به عراق فرستاده اند.

وزیر خارجۀ کویت گفت که کشور های عربی در کنفرانسی در جده برای حمایت از حکومت عراق وعده سپرده اند.

حیدر العبادی صدر اعظم عراق، روز یکشنبه تصریح کرد که کشورش ازهمۀ کمک ها از سوی کشور های عرب و ایتلاف متحدین غربی استقبال می کند، اما علاقمند نیست که هیچ کشوری برای کمک به مبارزه علیه جنگجویان گروه دولت اسلامی نیرو های زمینی به آن کشور بفرستند.

گزارش: ادوارد ییرنیان، خبرنگار صدای امریکا

ترجمه: حفیظ آصفی

XS
SM
MD
LG