لینک های دسترسی

Breaking News

ایران در صدر گفتگو های رهبران امریکا و اسراییل


بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل
بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل
قرار است باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده در بهار آینده سفری به اسراییل داشته باشد و مسایل مختلفی را با بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم آن کشور به بحث بگیرد.

مسایل مرتبط به ایران، بحران سوریه و تلاش های متوقف شدۀ صلح میان اسراییل و فلسطین موارد عمدۀ اجندای گفتگو های دو رهبر خواهد بود.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل که روابط پر آزمونی با آقای اوباما داشته است، ضمن استقبال از این سفر، آن را تحکیم کنندۀ ایتلاف دو کشور عنوان کرد.

قصر سفید هفتۀ گذشته اعلام کرد که رییس جمهور اوباما در نظر دارد تا در بهار آینده از اسراییل، کرانۀ غربی و اردن دیدار کند. پس از انتخاب باراک اوباما برای دور دوم ریاست جمهوری ایالات متحده، این نخستین سفر وی به شرق میانه خواهد بود.

اعلامیۀ قصر سفید انتظار ها برای فشار تازۀ واشنگتن به منظور از سرگیری تلاش های صلح میان اسراییل و فلسطین را که از دو سال به اینسو به سردی گراییده است، قوت می بخشد.

قصر سفید تا کنون تاریخ این سفر را مشخص نساخته است، اما تلویزیون اسراییل هفتۀ گذشته از قول منابع امریکایی که نامی از آنها برده نشد گزارش داد که رییس جمهور اوباما به تاریخ بیستم مارچ وارد اسرییل خواهد شد.

نتنیاهو به گونۀ آشکار در اجلاس کابینۀ اسراییل گفت که موضوع رقابت های تسلیحاتی ایران و تلاش های آن کشور برای دستیابی به تسلیحات هستوی، در صدر اجندای گفتگو ها با رییس جمهور اوباما قرار دارد.

صدر اعظم اسراییل اضافه کرد که وضعیت بی ثبات امنیتی در سوریه، استقرار امنیت در منطقه و تلاش ها برای پیشبرد روند دپلوماتیک صلح میان فلسطینیان و اسراییل نیز از اجندای این ملاقات خواهد بود.

مناقشه در مورد اعمار شهرک های یهودی نشین در کرانۀ غربی و سرزمین های اشغال شدۀ فلسطینی از دلایل عمدۀ توقف گفتگو های صلح میان فلسطینیان و اسراییل بود، جاییکه به ادعای فلسطینیان مرکز کشور آیندۀ فلسطینی خواهد بود.
XS
SM
MD
LG