لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار داکتر سپنتا، مشاور امنیت ملی با نواز شریف


رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان امروز با نواز شریف، صدراعظم پاکستان در دفتر کارش ملاقات نمود.

در یک اعلامیه دفتر صدراعظم پاکستان گفته شده است هر دو جانب روی مسایل مورد علاقه هر دو کشور صحبت نمودند.

خانم تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه در اسلام آباد در مورد سفر هیات افغانی به خبرنگاران گفت، که هدف سفر این هیات تداوم صحبت های آغاز شده در بین هر دو کشور میباشد.

خانم اسلم افزود " ما امیدوار هستیم که افغانستان در امتداد سرحد اقداماتی را انجام دهد که در نتیجه آن این تروریستان نتوانند در قلمرو افغانستان پناهنده شوند."

در هیاتی که به رهبری آقای سپنتا به پاکستان سفر نموده است عتیق الله عاطف مل، معاون وزارت خارجه افغانستان، جانان موسی زی سفیر افغانستان در اسلام آباد و جنرال اسدالله اکرم یار، کارمند عالیرتبه وزارت دفاع افغانستان شامل اند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان وآقای شریف باهم دو بار در بارۀ همکاری در مبارزه با تروریزم صحبت نمودند.

باوجود کوشش های متواتر صدرای امریکا نتوانست درین مورد در کابل نظر حکومت را بدست بیاورد.

ولی روز پنجشنبه گذشته بعد از صحبت دومی میان رهبران افغانستان و پاکستان، ریاست جمهوری افغانستان اعلامیۀ را به نشر سپرد که در آن گفته شده بود که رئیس جمهور کرزی و نواز شریف، صدراعظم پاکستان جهت صحبت روی موضوع مبارزه مشترک علیه تروریزم با اعزام یک هیات افغانی به اسلام آباد موافقه نموده اند.

در هقته گذشته صدراعظم پاکستان هیات را به رهبری محمود خان اڅکزی، رئیس حزب عوامی ملی پښتونخوا، جهت صحبت با رئیس جمهور کرزی فرستاده بود.

آقای اڅکزی در صحبت با صدای امریکا گفته بود که هدف سفرش بحث فرستاده آقای شریف تنها موضوع بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان بود.

آقای اڅکزی گفت که حکومت جدید پاکستان برای اعاده صلح در افغانستان اراده خوب داشته و اگر کابل و اسلام آباد باهم دوستی واقعی و کمک متقابل نمایند، دامن تروریزم در منطقه زود برچیده شده میتواند.

XS
SM
MD
LG