لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار تیم های سیاسی و تخنیکی دو ستاد انتخاباتی


دیدار تیم های تخنیکی و سیاسی دو نامزد ریاست جمهوری، شام روز گذشته در حضور معاونین رئیس جمهور حامد کرزی در صدارت صورت گرفته است.

مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که تیم های تخنیکی و سیاسی هر دو تیم انتخاباتی برای اولین بار در حضور معاونین رئیس جمهور در مورد تقلب های انتخاباتی و رسیدگی به آن دیدار و گفتگو نمودند.

او افزود که بعدا تیم های تخنیکی این دو تیم انتخاباتی ملاقاتهای جداگانه برای بیرون رفت از این بحران نیز داشتند.

آقای رحیمی گفت "ما دراین نشست ها دیدگاه های خود را ارایه کردیم وهر دو طرف پذیرفتند که در انتخابات تقلب صورت گرفته جعل شده و باید به این تقلبات رسیدگی صورت بگیرد".

او افزود که هم چنان روی معیار ها و شاخص های رسیدگی به این تقلبات نیز بحث شد و تیم آقای احمدزی در این مورد کدام طرح مشخص نداشت، اما تیم آقای عبدالله دیدگاه های خود را مطرح کردند.

به گفته وی، تیم تحول و تداوم دیدگاه های مشخص خود را در مورد رسیدگی به تقلب و شاخص های که تیم آنها مطرح کردند دوباره در نشست های بعدی مطرح خواهند نمود.

سخنگوی تیم عبدالله عبدالله گفت که تیم های سیاسی دو طرف درنشستی نیز تبادل نظر در باره موارد انتخاباتی نمودند.

آقای رحیمی، ابراز امید واری نمود که اگر کار های تیم های تخنیکی به صورت منظم بعد از توافق هر دو تیم پیش برود در بخش سیاسی هم پیشرفتهای صورت خواهد گرفت.

به گفته اقای رحیمی، بیرون رفت از این بن بست نیازمند مذاکرات و تبادل نظر هر دو ستاد انتخاباتی است و اگر ضرورت شود رهبران هر دو ستاد انتخاباتی نیز با هم دیدار خواهندکرد.

اما وی تاکید کرد که محور اصلی در بحث ها رسیدگی به تقلب و تفتیش محلاتی که در آن تقلب صورت گرفته است، میباشد. او تاکید کرد که هرنوع پیشرفت سیاسی بستگی دارد به پیشرفت تخنیکی و توافق روی رسیدگی به تقلب ها که فعلا محور اصلی گفتگو ها در سطح داخلی و بین المللی تشکیل میدهد.

سخنگوی تیم عبدالله، نشست دو تیم را بعد از انتظارهای طولانی و اینکه هر دو تیم توافق نموده اند که تقلب صورت گرفته و به آن رسیدگی صورت گیرد، پیشرفت در گفتگوی های دور اول خواند.

آقای رحیمی، با توجه به محدویت زمان ابراز امیدواری نمود که نشست های دور دوم نیز هرچه زودتر صورت بگیرد و به قضایای که مورد نگرانی هر دو طرف هست، رسیدگی شود.

به گفته وی، تیم های تخنیکی و سیاسی متشکل از چهار الی هشت تن میباشند.

قرار معلومات سخنگوی تیم عبدالله، فضل احمد معنوی، خالدپشتون، امرالله امان، بشیرفاروق، محمودصیقل و داکتر سهاگ اعضای تیم تخنیکی و محمود کرزی، وحیدالله شهرانی، محمودصیقل، جنرال عبدالحق علومی، و ناطقی اعضای تیم سیاسی آنها را تشکیل میدهد.

دراین مورد خواستم نظر تیم آقای احمدزی را نیز بدانیم اماخانم آزیتا رفعت سخنگوی آن تیم به صدای امریکا گفت که دراین مورد امروز اشرف غنی احمدزی درنشست خبری ابراز نظر خواهد نمود و از هرگونه جزییات در این مورد خود داری کرد.

اما گفته میشود که اعضای تیم تخنیکی آقای احمدزی، محمد داود سلطان زوی، نقیب الله فایق، اسدالله سعادتی و داکتر کاظم میباشند.

XS
SM
MD
LG