لینک های دسترسی

Breaking News

روند تفتیش آرا دوباره آغاز گردید


نورمحمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در څالی از آغاز دوباره روند تفتیش آرا خبر میدهد که این روند روز گذشته به دلیل اختلاف نظر میان تیم های تخنیکی نامزدان، تسریع این روند و رفع ابهامات میان دو تیم انتخاباتی متوقف گردیده بود.

آقای نور در نشست خبری گفت که روند تفتیش آرا دوباره از سر گرفته شده است واین روند زیر نظارت جدی مشاهدین ملی وبین المللی به پیش میرود.

از آغاز تفتیش آرا تا کنون دو مرتبه روند تفتیش آرا به دلیل اختلاف نظر میان تیم های تخنیکی نامزدان متوقف گردیده است.

او افزود که تفتیش آرا امروز در دو شفت ۱۶۰ نفری ادامه دارد واین کمیسیون در دو روز آینده تعداد افراد را در دو شفت بیشتر مینماید تا این روند سرعت بیشتر یابد.

به گفته آقای نور،تا حال به تعداد ۱۰۲۷ صندوق تفتیش گردیده است.

روند تفتیش صد درصدی آرا به نهمین روز خود رسید اما دراین مدت تیم های تخنیکی نامزدان موفق به نهایی شدن میکانیزم چگونگی تفتیش آرا نگردیده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات نیز انتظار نهایی شدن این طرزالعمل را میکشد تا به اساس آن آرای پاک را از ناپاک جدا سازند و روند تفتیش سریع تر گردد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات از تیم های تخنیکی نامزدان خواست تا هر چه زودتر درمورد این میکانیزم اتفاق نظر پیدا نمایند وآنرا نهایی سازند.

وی ابراز امیدواری نمود که این میکانیزم امروز ویا فردا نهایی گردد.

آقای نور افزود تا زمانیکه این میکانیزم نهایی نگردد اختلاف نظر میان تیم های نامزدان درهنگام تفتیش آرا وجود خواهد داشت وباعث میگردد تا روند به سرعت پیش نرود.

اما طاهر زهیر سخنگوی تیم اشرف غنی احمدزی به صدای امریکا گفت که گفتگو ها روی این میکانیزم جریان دارد وممکن امروز نهایی گردد.

به گفته آقای نور، تاحال ۶۰ درصد صندوقهای رای دهی که شامل ۱۹ ولایت میگردد،به دفتر مرکزی این کمیسیون رسیده است وبه زودی صندوقهای ولایتهای بادغیس وفراه نیز به کابل انتقال داده میشود.

XS
SM
MD
LG