لینک های دسترسی

Breaking News

نورمحمد نور: روند تفتیش به زودی خاتمه مییابد


روند تفتیش در کمیسیون مستقل انتخابات (ارشیف)
روند تفتیش در کمیسیون مستقل انتخابات (ارشیف)

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری گفت که روند تفتیش در مدت کمتر از یک هفته خاتمه مییابد و این کمیسیون تقویم جدید انتخابات را اعلام میکند.

آقاي نور افزود که سر از امروز روند تفتیش سرعت پیدا میکند و روند تفتیش وشمارش مجدد در مدت پنج الی شش روز خاتمه خواهد یافت.

او گفت "وعده میکنیم که هر چه زودتر روند تفتیش پایان مییابد ونتایج انتخابات دور دوم را اعلام میکنیم."

آقای نور، تاکید کرد که این چند روز محدود خواهد بود وطولانی نخواهدشد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از خاتمه یافتن روند تفتیش به زودی اطمینان میدهد که یان کوبیش نماینده سرمنشی ملل متحد در افغانستان دو روز قبل از حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان خواست تا تاریخ مراسم تحلیف را به مدت یکماه دیگر به دلیل اینکه روند تفتیش به زودی خاتمه نخواهد یافت، تمدید نماید.

آقای نور گفت که تا حال به تعداد ۱۸۴۰۴ محل رای دهی تفتیش گردیده که ۸۰.۶۸ فیصد محلات را تشکیل میدهد و۴۴۲۴ محل باقی مانده است.

به گفته آقای نور، تا حال به تعداد ۱۵۵۸۲ جدول نتایج و چک لست داخل سیستم مرکز جمع بندی نتایج شده و۱۳۲۶۰ آن آرشیف ودر مرحله نهایی قرار دارد که از این جمله در مورد ۸۸۳۸ چک لست و جدول نتایج در سه جلسه علنی در مورد آن تصمیم گرفته شد.

تقویم جدید انتخابات دور دوم ریاست جمهوری

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که این کمیسیون روی تقویم جدید دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کار مینماید.

او گفت که به زودی این تقویم با حکومت افغانستان، هردو نامزد ریاست جمهوری، ملل متحد، رسانه ها و مردم شریک ساخته میشود و به اساس آن تمام کار ها پیش خواهد رفت.

به گفته نور، در تقویم جدید تاریخ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری نیز مشخص میگردد.

از سوی دیگر کمیسیون شکایات انتخاباتی میگوید که این کمیسیون به تعداد ۱۵ مورد شکایت را از سوی تیم اشرف غنی احمدزی در مورد ابطال آرای ۷۵محل از سوی کمیسیون مستقل انتخابات دریاقت کرده است.

نادر محسنی، سخنگوی این کمیسیون گفت که تیم های انتخاباتی میتوانند شکایات شانرا در مورد ابطال ۶۹ محل رای دهی که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات در مورد آ ن تصمیم گرفت،در این کمیسیون تا عصر امروز درج نمایند.

به گفته محسنی،این کمیسیون فردا در جلسه علنی به این شکایات رسیدگی مینماید.

تا حال کمیسیون مستقل انتخابات در سه جلسه علنی آرای ۲۱۶ محل رای دهی را باطل اعلام نموده است.

XS
SM
MD
LG