لینک های دسترسی

Breaking News

ضیا مسعود:در مقابل هرنوع انگیزۀ سیاسی مقاومت میکنیم


احمد ضیا مسعود یک تن از اعضای تیم اشرف غنی (ارشیف)
احمد ضیا مسعود یک تن از اعضای تیم اشرف غنی (ارشیف)

ضیا مسعود یک تن از اعضای تیم اشرف غنی احمدزی که در همایش جبهه ملی تحت عنوان "انتخابات،چالشها و اوضاع سیاسی افغانستان" صحبت میکرد گفت که مردم را نباید با انجام حرکتهای سبز و نارنجی تهدید کرد و هر نوع مشکلات سیاسی باید از طریق گفتگو های سیاسی حل گردد.

او افزود که تیم عبدالله تیم احمدزی را متهم به تقلبات گسترده نموده بود اما تمام اتهامات آنها در نتیجه تفتیش آرا غلط ثابت گردید.

آقای مسعود گفت اکنون که رای شان هم پایین است و تمام اتهامات شان هم غلط ثابت گردید هنوز هم میگویند که کابینه را هم باید رهبری کنند و ٥٠ فیصد کابینه را هم آنها باید بسازند، این یک نازدانگی سیاسی است و هیچ منطقی ندارد.

او از تیم عبدالله خواست که به اراده مردم تمکین بکنند و احترام قایل شوند و بگذارند که در کشور ثبات بیاید، امنیت تامین گردد، مردم را تهدید نکنند و از این حرکتهای سبز و نارجی مردم را نترسانند.

به گفته ضیا مسعود، تقا ضای نسل نو فقط برخورد اخلاقی و مدنی است و هر دلیلی سیاسی که دارند مطابق به قانون اساسی در میز مذاکره حل میگردد.

او گفت که این چندمین بار است که مردم این کشور شاهد یک تحول سیاسی و اداری میباشند اما باز همین قسم سیاست مدار ها پیدا میشود که باز هم یک برگشت به سالیان قبل صورت میگیرد.

این عضو برجسته تیم احمدزی افزود که تیم آنها معتقد به یک حکومت فراگیر ملی است که همه گروه های اجتماعی منافع خود را در آن ببینند.

وی از مردم خواست که این بار به هیچ گروه و هیچ شخصیتی گروهی و هیچ شخصتی سیاسی اجازه ندهند که روند سیاسی را به عقب برگردانند.

آقای مسعود گفت "هیچ گروپ وهیچ کسی این مسوولیت را ندارد که روند فعلی سیاسی را به عقب برگرداند وهر کسی که بخواهد توسط حرکت های نارنجی و سبز ثبات سیاسی را مختل بسازد و بی ثباتی و ناامنی را بیاورد و تحولاتی که در ١٣ سال گذشته به وجود آمده آنرا از بین ببرد ملت به آنها جواب دندان شکن خواهد داد و ما در مقابل هرنوع انگیزه های بی ثباتی مقاومت خواهیم کرد".

خطاب آقای ضیا مسعود از حرکتهای سبز و نارنجی به عطا محمد نور والی بلخ بود که یک روز قبل از مردم در صفحه فیس بوک اش خواسته بود تا با حرکتهای سبز و نارنجی خود را آماده اعتراض در مقابل تقلب در انتخابات نمایند.

او افزود که روند انتخابات دارای کمی ها و کاستی های بود اما این کمی ها و کاستی ها به این معنی نیست که به پدیده های عقب مانده سیاسی برگشت نمود و هر نوع برگشت به این پدیده ها به ملت یک خودکشی است.

آقای مسعود گفت که در چهار یا پنج روز آینده نتیجه انتخابات معلوم میگیردد و کمیسیون مستقل انتخابات باید هر چه زودتر نتیجه نهایی را اعلام نماید تا مردم از مشکلات روانی نجات یابند.

این عضو تیم احمدزی گفت که هر نوع معامله و هر نوع جور آمد سیاسی که اراده ملت در آن شریک نباشد، نمیتواند که اراده ملت را تمثیل کند.

آقای مسعود درحالی این اظهارات را مینماید که امروز نشست مشترک میان حامد کرزی، نامزدان ریاست جمهوری و معاون وزیر خارجه امریکا روی ایجاد حکومت وحدت ملی در ارگ صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

این مذاکرات در حالی ادامه دارد که یک روز قبل تیم عبدالله عبدالله به جامعه جهانی، ملل متحد و تیم رقیب اش هشدار داد که اگر خواستهای آنها در بخش سیاسی و تخنیکی مورد قبول قرار نگیرد و توجه صورت نگیرد آنها روند سیاسی را نیز مانند روند تخنیکی تحریم نموده و به مردم مراجعه مینمایند و از تک تک رای مردم دفاع میکنند.

XS
SM
MD
LG