لینک های دسترسی

Breaking News

نتیجه نهایی بعد از توافق سیاسی دو نامزد اعلام گردد


فضل الرحمن اوریا، سخنگوی تیم عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که روز گذشته نامزدان به صورت انفرادی با رئیس جمهور دیدار و درمورد روند انتخابات گفتگو نمودند.

او افزود که در این نشست تاکید شد تا یک توافقتنامه نهایی میان دو نامزد امضا گردد.

آقای اوریا گفت که در این نشست تاکید شد تا نخست تفاهماتی سیاسی میان دو نامزد نهایی گردد، بعد نتیجه انتخابات اعلام گردد و بر مبنای توافق سیاسی گامها برای ایجاد حکومت وحدت ملی گذاشته شود.

سخنگوی تیم آقای عبدالله در مورد اینکه آیا وساطت از سوی کشور ها بین المللی هم ادامه دارد، گفت که بن بست های جدی سیاسی که در روند سیاسی وجود داشت در نتیجه این روند را با شکست قطعی مواجه ساخت اما شماری از کشور ها در حال وساطت با هر دو تیم انتخاباتی هستند.

او افزود که از چند روز به اینسو میانجگران بین المللی میان دو تیم وساطت میکند، نظریات و دیدگاه های دو تیم انتخاباتی را به یکدیگر انتقال میدهند و نظریات و دیدگاه ها را با یکدیگر نزدیک میکنند که در نتیجه پیشرفتهای اساسی و خوبی صورت گرفته است.

او ابراز امیدواری نمود تا چالشهای باقی مانده نیز بین دو تیم انتخاباتی در نتیجه دیدار های میانجیگران بین المللی رفع گردد.

آقای اوریا درمورد دیدار دوباره دو نامزد گفت که هرگاه توافقات سیاسی بربنیاد میانجیگری، میانجیگران بین المللی نهایی شود بعد از آن ممکن است که هر دو نامزد با هم دیدار داشته باشند.

خواستیم در این مورد نظر تیم اشرف غنی احمدزی را نیز داشته باشیم اما سخنگوی این تیم در حال حضر از ابراز نظر خودداری نمود.

اما در نشست نامزدان با رئیس جمهور، درحالی تاکید به اعلام نتایج نهایی بعد از توافقات سیاسی دو نامزد شده است که کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که این کمیسیون در هفته جاری نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اگر نامزدان روی موارد سیاسی هم به توافق نرسند، اعلام خواهد نمود.

XS
SM
MD
LG