لینک های دسترسی

Breaking News

گفتگو های دو باره دو نامزد ریاست جمهوری


Dépouillement des bulletins de vote après fermeture des bureaux au second tour de l'élection présidentielle à Bangui, République centrafricaine, 14 février 2016.
Dépouillement des bulletins de vote après fermeture des bureaux au second tour de l'élection présidentielle à Bangui, République centrafricaine, 14 février 2016.

یک تن از مسوولین تیم عبدالله عبدالله که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که این دو نامزد ریاست جمهوری امروز به ساعت دو بعد از چاشت باهم دیدار نمودند و صحبت شان همین اکنون هم ادامه دارد.

او گفت که دیدار این دو نامزد در سفارت ایالات متحده امریکا در حضو سفیر امریکا صورت گرفته است.

این فرد نزدیک به آقای عبدالله افزود که این دو تیم انتخاباتی با از سرگرفتن مذاکرات سیاسی روی بسیاری از موارد عمده و اساسی سیاسی با هم به توافق رسیده اند و یک دو مورد بسیار جزیی باقی مانده است که ممکن روی آن نیز به زودی به توافق برسند. اما وی در مورد این موارد جزییات ارایه نکرد.

او گفت که این دو نامزد بعد از این دیدار به ساعت پنج عصر با رئیس جمهور حامد کرزی در ارگ ریاست جمهوری دیدار مینمایند و روی موارد انتخاباتی بحث مینمایند.

این فرد نزدیک به عبدالله عبدالله در مورد اینکه آیا موافقتنامه یی نهایی میان این دو نامزد امروز در حضور رئیس جمهور حامد کرزی امضا خواهد شد، از دادن جزییات خود داری نمود، اما گفت که نامزدان به توافق نهایی خیلی نزدیک شده اند.

گفتگو ها میان دو نامزد ریاست جمهوری حدود یک هفته قبل به بن بست رسید و این دو نامزد نتوانستند که در چندین دیدار و گفتگو روی صلاحیت رئیس اجراییه با هم به توافق برسند.

اما اکنون دیدار و گفتگو های دو نامزد با وساطت برخی از کشور ها دو باره از سر گرفته شد.

از سوی دیگر احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری تا پایان هفته جاری خبر داد.

او در مصاحبه با صدای امریکا گفت که این کمیسیون نتایج نهایی در مورد ابطال برخی از محلات را به کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی فرستاده است و بعد از فیصله آن کمیسیون این کمیسیون تا پایان هفته جاری نتایج نهایی را اعلام میکند.

آقای نورستانی گفت که این کمیسیون منتظر توافق سیاسی نامزدان نمی نشیندو موارد سیاسی مربوط آنها میشود که با هم کنار بیایند اما موارد تخنیکی مربوط کمیسیون انتخابات است واین کمیسیون به اساس روندتخنیکی نتیجه را اعلام میکند.

XS
SM
MD
LG