لینک های دسترسی

Breaking News

گفتگوی دوباره دو نامزد بعد از یک هفته بن بست سیاسی


ارشیف
ارشیف

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان نخست در سفارت امریکا با هم دیدار نمودند و بعد هم با رئیس جمهور کشور درمورد روند انتخابات و چالشهای که هنوز هم میان دو تیم وجود دارد بحث و گفتگو مینمایند.

نتیجه این دیدار ها تا هنوز معلوم نیست، اما تیم های انتخاباتی هر دو نامزد امید وار اند که آنها به توافق نهایی برسند.

فضل الرحمان اوریا، سخنگوی تیم عبدالله عبدالله به صدای امریکا گفت که از مدتی به این طرف میان دو تیم دیدارهای وجود نداشت اما به وساطت برخی ازمقامهای بین المللی تبادل افکار میکردند که در نتیجه همین وساطت ها میان دوتیم موارد اختلافی حل شد و دو سه مورد باقی مانده بود که رهبران دو تیم با هم در آن مورد بحث نمایند.

او افزود که به همین دلیل این دو نامزد ریاست جمهوری امروز به ساعت ٢ بعد از چاشت باهم در سفارت امریکا دیدارنمودند و روی موارد اختلافی بحث و گفتگو کردند.

سخنگوی تیم عبدالله گفت که بعد از آن هر دو نامزد با رئیس جمهور در مورد چالشهای انتخاباتی گفتگو خواهند کرد.

آقای اوریا، ابراز امید واری نمود که نشست این دو رهبر نتایج مثبت داشته باشد.

توافقتامه تازه

از سوی دیگر تیم اشرف غنی احمدزی از ساختن یک مسوده تازه موافقتنامه خبر داد و گفت که متن این موافقتنامه به اساس خواستها و نظریات آنها توسط مقامهای امریکایی تهیه شده است.

فیض الله ذکی، در مورد توافقتنامه سیاسی گفت که صبح امروز هر دو تیم انتخاباتی یک متن تازه مسوده توافق نامه دو جانبه را زیر بررسی گرفتند. دراین متن جدید حد اکثر موقف ها و خواسته های هردو طرف رعایت شده و این متن در نتیجه یکجا کردن خواستهای هر دو طرف توسط دوستان امریکایی پیشنهاد شده است.

او افزود که به اساس همین سند تازه این دو نامزد با هم دیدار و مذاکره نمودند و بعد هم با حامد کرزی دیدار مشترک میداشته باشند و انتظار اینست که هر دو نامزد به توافقات کامل برسند و موافقتنامه به امضا حاضر گردد.

XS
SM
MD
LG