لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش نمایندۀ امریکا در سازمان ملل برای توقف شیوع ایبولا


نمایندۀ ایالات متحده در سازمان ملل متحد امروز یکشنبه وارد کوناکری، پایتخت گینی، گردید تا مستقیماً از ساحه شیوع ایبولا بازدید کند و علل عدم موفقیت تلاش های جهانی برای توقف شیوع مرض مرگبار ایبولا در غرب افریقا را دریابد.

خانم پاور که قرار است از سیرالیون و لایبریا نیز دیدار نماید گفت که امیدوار است بتواند درک بهتری از اوضاع حاصل کند، و به آنچه که نیاز است رسیدگی شود.

به اساس آمار سازمان صحی جهان در سه کشور افریقا که بیشترین صدمه را از شیوع مرض ایبولا دیده است، حدود پنجهزار نفر جان خود را ازدست داده اند.

پاور به آژانس خبری رویترز گفت که معلومات و چشم دید هایش را به رئیس جمهور اوباما، که هم اکنون از رهبران جهان خواسته تا روی این معضله هر چه سریعتر رسیدگی نمایند، ارائه خواهد کرد. خانم پاور علاوه نمود که امیدوار است بتواند آنچه را که لازم است انجام دهد و ببیند که کشورهای دیگر چگونه میتوانند درین راستا مفید واقع گردند.

در همین حال ایالت ایلینوی امریکا نیز مانند ایالت های نیویارک و نیوجرسی، برای ورود آن عده از مردم که با خطر ابتلا به ایبولا از غرب افریقا وارد میشوند، قرنطین را اجباری قرار داد.

نخستین فردی که این مقررۀ جدید بر او تطبیق شد، یک پرستار از سیرالیون بود.

این پرستار زمانیکه به میدان هوایی نیوآرک نیوجرسی وارد شد پس از بررسی صحی توسط مقامات به خاطر داشتن تب، که به گفته او اشتباه تشخیص شده بود، به خیمه منزوی دریک شفاخانه منتقل گردید. این پرستار از طرز رفتار مسئولان در برابرش انتقاد کرده و این کار را ناشی از سراسیمگی وِ بی نظمی خواند.

برخی از قانونگذاران امریکا خواستار ممنوعیت سفر به آنعده کشور های غرب افریقا شده اند که ایبولا در آنجا ها شیوع یافت.

مسدود شدن مراکز تعلیمی در لایبریا برای جلوگیری از شیوع ایبولا

لایبریا در تلاش توقف گسترش ایبولا ، در ماه جون همه مکاتب، کالج ها و پوهنتون ها را تعطیل اعلام کرد که تا هنوز هم مسدود است.

استادان در مورد ضرورت اتخاذ چنین تدابیر ، نظریات متفاوت دارند. یک سرمعلم مکتب ابراز میدارد که حکومت در مسدود ساختن مکاتب برای جلوگیری ازگسترش بسیار سریع ویروس، کار خوبی انجام داده است.

اما یک معلم دیگر به این باوراست که اطفال لایبریا باید به دروس شان باز گردند و علاوه میکند که آنها اقداماتی را مثل شستن دست ها با آب پاک و صابون به شاگردان توصیه کند، و معلمین درمورد این ویروس به شاگردان تا حدی که میتوانند معلومات و آگهی بدهند. این معلم می گویدچوکی های شاگردان باید طوری تنظیم و جابجا شود که اطفال به همدیگر تماس نداشته باشند ولی درعین حال به دروس خود ادامه داده بتوانند.

بسته شدن مکاتب نه تنها بالای درس و تعلیم شاگردان اثر داشته بلکه معلمین نیز از آن متاثراند. یکتن ازمعلمین دیگر میگوید به حیث یک معلم برای او از لحاظ اقتصادی مسدود شدن مکاتب زیان باراست.

XS
SM
MD
LG